Hallo all,

Ben een newbie (hier) en heb al veel gelezen over de mod rewrite.

Ik heb een htaccess bestand gemaakt:

Options +FollowSymLinks

RewriteEngine On
ReWriteBase /
RewriteRule ^(.*)$ index.php?deelnemer=$1

Mijn bedoeling is dat iemand kan intypen: www.sitenaam.nl/<NAAM>; en dat deze oproept www.sitenaam.nl/index.php?deelnemer=<NAAM>;

Op de een of andere manier lukt mij dat dus niet. Het htaccess bestand staat in de www directory, mod rewrite staat aan (gechecked met phpinfo) dus nu ben ik het draadje kwijt :-(

Alvast bedankt voor de hulp
@Ron:
Regel 2 & 3, zorgen er voor dat systeem folders niet naar index.php?name gaan. maar wordt netjes toegelaten zoals het zou horen.

dit moet je doen met alle mappen die je hebt staan waar je het een en ander uit nodig hebt.

Regel 4 zorgt voor de 'onderwater' doorverwijzing.

RewriteEngine On
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/images/
RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/css/
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-_]+)/?$ index.php?name=$1 [L]

Groetjes, René
@Rene
Bedankt voor de zeeeeer snelle reactie. Ik heb voor mijn site geen submappen dus denk ik dat ik regel 2 en 3 niet nodig heb..?? maar alleen regel 4..??

En bedoel je te zeggen in regel 4:
RewriteRule ^([A-Za-z0-9-_]+)/?$ index.php?deelnemer=$1 [L]

BTW: hoe zet ik het net zo mooi als jij in dat witte blokje?

Heb net even getest, dit is mijn htaccess:

RewriteEngine On

Ik typ in: www.sitenaam.nl/<NAAM>; en helaas, krijg niet de pagina www.sitenaam.nl/index.php?deelnemer=<NAAM>; maar een 404 fout :-(

Als ik overigens die index.php start dan bepaal ik dmw _GET of er een deelnemer is en voer dan een acie ut. Volgens mij ligt daar niet het probleem

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.
@Ron,
Dat is heel vreemd, want hier werkt het prima.

En ja je moet $deelnemer=$_GET['deelnemer']; Gebruiken om dat weer te geven of wat je ook vanplan bent.

Alles wat je tussen [code] en [/code] plaatst komt netjes in zo'n wit blokje :)

Grts, René.
@René

Wat kan ik dan nog meer doen..?? Is er een CHMOD getal wat anders moet zijn (nu 644) --> je ziet, ik ben hulpe- / hope- en radeloos :-(

Bedankt voor het meedenken! Voor de volledigheid (in blokje) mijn HTACCESS bestand

RewriteEngine On

misschien kan ik proberen om een deelnemer als link mee te geven www.sitenaam.nl/index.php?<NAAM>; en deze te laten gaan naar de gewenste url..??

[EDIT]
Sorry San The, ik ben nieuw en nog niet bekend met het wijzig knopje. Nu dus wel (overigens nadat ik al gepost had :-(
[/EDIT]
@Ron,
Dit is heel vaag dat het bij jou niet werkt.
heb je het wel opgeslagen in een .htaccess bestand (beginnend met een . ) en het moeten ook allemaal kleine letters zijn.

Draait het op een privé server of op een server van een hosting provider?

Grts.
René
@René,

mijn bestand heet rewrite.htaccess en is inderdaad een HTACCESS bestand.

heb een provider. Om geen reclame te maken heb ik niet de echte sitenaam doorgegeven, misschien kan je me even een PM sturen dat ik het kan laten zien wat ik bedoel..??
Ron schreef op 15.04.2009 08:55
mijn bestand heet rewrite.htaccess

Een htaccess bestand heet altijd alléén .htaccess (punt htaccess) en niet anders. Het is géén extensie. Die punt geeft aan dat het een hidden bestand is.
@all, thnx, het werkt :-)

Reageren