Ik heb een sessie $_SESSION["id"].
Nou wil ik met een adminpaneel gaan werken, heel simpel, als je access nummer 10 of hoger is dan kun je op het adminpaneel.

Maar nou stuit ik op een vrij gek probleem waar ik echt helemaal niks van snap.
Het scriptje voor het adminpaneel werkt gelukkig wel maar nu blijkt dat hij niet zodra het id 2 is aangeeft dat er ook maar iets in de sessie staat (alhoewel het er zeker wel in staat want als ik de sessie op een andere plek echo dan staat het er weer wel)...
Gevolg dus, in de query kan ik niet de rij ophalen die id 2 heeft. Waarna ik dus niet kan kijken of hij access level 10 of hoger heeft.

Gek toch? Op de ene plek is de sessie leeg en de andere plek niet? Komt dit iemand bekend voor en hoe los ik dit op?

Overigens als het id 1 is (of een andere, als het maar geen 2 is) dan werkt het wel overal...
Dit is terug te brengen naar session_start()
@ Chris

Heb je al eens je code doorgelopen op fouten?

- Error reporting aan?
- Query's al een keer geoch'ed om te kijken of er fouten zijn?
- Gebruik je wel fouten afhandeling?

Als je eens wat code aan ons kunt laten zien dan kunnen we je waarschijnlijk wel helpen.
Vergeet maar dat ik dit allemaal heb gezegd.
Ik had alles goed alleen 1 dingetje vergeten. Hij kiest in de weergave tussen 2 divjes, in beiden moet $a_link (de link van Admin Paneel) staan maar stond maar in 1. In het divje waar het niet stond komt het bijna niet voor dat het gebruikt word en dat was toevallig voor gebruiker id 2....

xD vergeet maar dat ik hier wat vroeg :P

Toch bedankt voor de hulp :)
Mooi dat je het zelf hebt kunnen oplossen.
Ik heb nog 1 vraagje, denk vrij onnodig om een geheel nieuw topic aan te maken: Is er hier ook ergens een plek waar je een script kan neerzetten om meningen/verbeteringen te krijgen over je script?

Ik doe dit als hobby namelijk, niet school of werk en ik kom dus (zo goed als letterlijk (ken 1 RL persoon maar die is ongeveer net zo ver als mij)) niemand tegen die is een keer een mening kan geven...

Dit wil ik graag omdat ik gewoon 100% zeker weet dat ik soms zo ontzettend veel omwerk of gewoon zoveel onnodig zit te kalken met die codes xD
De scribtlib is voor werkende scripten die in orde en liefst veilig zijn.

Wil jij gewoon een mening, plaats dan in een topic een stuk script en vraag wat men er van vindt en wat er verbeterd kan worden. Plaats geen honderden regels, daar heeft niemand echt zin in.

Reageren