Hallo,

Ik ben bezig om een goede formuliertje te maken, die ook geheel aan komt op een mailadres.
Dit is zover gelukt, alleen als ik bij naam: Anica Raas invul komt er geen naam bij het mailtje in mijn postvak te staat, maar afzender onbekend.
Maar als ik AnicaRaas typ, staat er gewoon wat ik getypt heb.
Ik weet eigenlijk nog helemaal niets van php (en javascript), begin net wat meer te leren enzo.

Dit is het scriptje wat ik gebruik:
<script language="php">
$email = $HTTP_POST_VARS[email];
$mailto = "[email protected]";
$mailsubj = "Bericht van taekwondosomeren.nl";
$mailhead = "From: $naam\n";
reset ($HTTP_POST_VARS);
$mailbody = "Bericht van taekwondosomeren.nl:\n";
while (list ($key, $val) = each ($HTTP_POST_VARS)) { $mailbody .= "$key : $val\n"; }
if (!eregi("\n",$HTTP_POST_VARS[email])) { mail($mailto, $mailsubj, $mailbody, $mailhead); }
</script>

Dit is geplaatst op een bedankt.php pagina. Het formuliertje is opgebouwd uit javascript.

De link is: http://www.mediavormgever.net/~raas10580/tkd/contact.html

Wat moet ik doen om de naam te laten verschijnen? ook als er een spatie tussen zit?

Volgens mij heb je nergens een variabele die $naam heet gedefineerd?
Daardoor krijg je geen afzender te zien.

En zet ps je code aub tussen [ code ] [/ code ] blokjes, dat is beter te zien, en ik kan helaas niet op je link klikken.
Even je bericht nog een keer, maar dan leesbaar :)
Anica Raas schreef op 20.04.2009 22:24
Hallo,

Ik ben bezig om een goede formuliertje te maken, die ook geheel aan komt op een mailadres.
Dit is zover gelukt, alleen als ik bij naam: Anica Raas invul komt er geen naam bij het mailtje in mijn postvak te staat, maar afzender onbekend.
Maar als ik AnicaRaas typ, staat er gewoon wat ik getypt heb.
Ik weet eigenlijk nog helemaal niets van php (en javascript), begin net wat meer te leren enzo.

Dit is het scriptje wat ik gebruik:

<script language="php">
				$email = $HTTP_POST_VARS[email];
				$mailto = "[email protected]";
				$mailsubj = "Bericht van taekwondosomeren.nl";
				reset ($HTTP_POST_VARS);
				$mailbody = "Bericht van taekwondosomeren.nl:\n";
				while (list ($key, $val) = each ($HTTP_POST_VARS)) { $mailbody .= "$key : $val\n"; }
				if (!eregi("\n",$HTTP_POST_VARS[email])) { mail($mailto, $mailsubj, $mailbody, $mailhead); }
				</script>

Dit is geplaatst op een bedankt.php pagina. Het formuliertje is opgebouwd uit javascript.

De link is: http://www.mediavormgever.net/~raas10580/tkd/contact.html

Wat moet ik doen om de naam te laten verschijnen? ook als er een spatie tussen zit?

En waar heb je dit script vandaan? Dit is echt te oud voor worden. $HTTP_POST_VARS is al een poosje niet meer te gebruiken. $_POST['email'] is wat je nodig hebt. Daarnaast gebruik je $naam, welke niet bestaat. Wat waarschijnlijk betekend dat dat ook $_POST['naam'] hoort te zijn.

Zoek eens een iets nieuwere tutorial (er staan hier ook genoeg contact formulieren op phphulp)
Kan dit serieus? "<script language="php">"
Dat heb ik nog nooit gezien :S
Dragy schreef op 20.04.2009 22:52
Kan dit serieus? "<script language="php">"
Dat heb ik nog nooit gezien :S
Yup, gewoon geldig. Wordt alleen zelden gebruikt. Waarschijnlijk omdat het nogal wat typwerk is :P Heeft verder ook geen voordelen dacht ik...

Reageren