Hallo iedereen,

Ik ben aan experimenteren met cakephp en ik zit met een probleempje.
Om content voor te stellen maak ik gebruik van content_categorieën(model + controller) en van een content (model + controller). Er is een relatie tussen die 2 want elke content behoort tot een categorie adhv het content_category_id.

Nu kan ik perfect alle categorieën tonen, maar ik zou graag de content die bij die categorie behoort ook tonen, hoe doe ik dit het best?

Wat ik dus graag zou willen tonen is :
Categorie 1
-content 1
-content 2

Categorie 2
-content 3
-content 4

Voorlopig heb ik al volgende code :

In mijn view:
	<?php foreach ($contentCategories as $contentCategory):?>
	<li><?php echo $contentCategory['ContentCategory']['id']; ?></li>
	<?endforeach?>

In mijn controller
	function index() {
		$this->set('contentCategories', $this->Content->ContentCategory->findAll()); 
	}

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Iemand enig idee hoe ik dit kan fixen?

Geen CakePHP gebruiken?

Voor de rest volg ik je vraag niet echt, wat bedoel je nu precies?
Welk framework raad je dan aan?

Wat ik precies wil doen is :

In mijn db zit er een content die behoort bij een category. (adhv een categorynummer)

Nu zou ik graag de categorieën tonen (dit lukt), maar ik zou graag per categorie de content ook willen tonen.
Je wilt content ophalen, dus dat geeft al aan in welke controller dat behoort. Dus lijkt mij dat je moet loopen op je gevonden catagorien op een method ala content->getContentByCatagory(catagory) ofzo.

Verder als tips :
Zou een content ook niet aan meerdere categorieën moeten kunnen behoren ?
Wees consistent met je code schrijven en leer het gebruik van short tags af. (<?)
Ok bedankt, ik zal op de tags letten.

Is het cake framework slecht volgens jullie of zijn er dingen die ik erover zou moeten weten?
Ik ben van mening dat Symfony en vooral Zend het goed doen. Er zijn er nog meer. Solar Framework is ook erg mooi, maar is nogsteeds in Alpha volgens mij.
Het probleem is nu opgelost. Ik ga voorlopig bij cakephp blijven want ik heb een da webhost die symfony niet ondersteund.

Reageren