Ik ben druk bezig met OOP, van alles aan het lezen hierover, en aan het proberen.
Nu ben ik bezig met een membersysteem, maar aangezien ik niet zeker weet of ik nu wel goed OOP programmeer, wil ik jullie vragen om mijn begin eens te bekijken.
Ik hoop op tips en opmerkingen of dit goed OOP is of niet, graag ook waarom dit wel of niet zo is!
Greets,
Robin
ps. Ik heb nog niet op beveiligingen en dergelijke gelet, het gaat me er nu alleen om of dit goed OOP is of niet.
Je bent op de goeie weg volgens mij, maar het is nog niet helemaal "OOP". Zo hoort een functie checkLogin niet thuis in de klasse User. Dat is een beetje hetzelfde als een vliegtuigpassagier die zijn eigen paspoort moet controleren. Zelfde met set_Session (waarom trouwens hier wel een underscore en bij checkLogin niet?). En md5(sha1(md5($password))) heeft niet heel veel zin op zich.
Maar blijf op deze weg doorgaan, en uiteindelijk zal je wel gaan snappen wat nou precies het object-georiƫnteerde aan OOP inhoudt. :)
slaat nergens op. een md5 over een sha1 maakt de encryptie niet moeilijker ben ik bang. Als je het beter wilt maken zul je eens moeten googelen op salt 'n pepper.