Ik heb een flash animatie gemaakt in Flash CS4 maar als ik hem in mn site zet speelt hij aan 1 stuk door, ik wil graag dat ie 1 keer speelt en dan stil blijft staan op het einde. Weet iemand hoe ik dit kan doen?
1. Set actionscript op actionscript 2
2. selecteer de laatste frame
3. Druk op f9 (actionscript)
4. Type: stop();
ik heb hem gemaakt in Actionscript 3, hoe maak ik er dan A S 2 van?
als ik op F9 druk krijg ik :
Current selection cannot have actions applied to it.
AS2 ervan maken is ook gewoon onzin :S Als je niet weet hoe het in AS3 moet, reageer dan gewoon niet Arend.

stop(); zou in AS3 ook gewoon moeten werken dacht ik, maar officieel moet je via een addEventListener(Event.ENTER_FRAME,functie); werken dacht ik.
Als je niet weet hoe het in AS3 moet, reageer dan gewoon niet Arend.

Doe is lief!

Bedankt voor je positieve insteek! Ik ben inderdaad niet bekend met AS3, maar misschien zou je kunnen toelichten waarom het compleet waardeloos is? ("Reageer dan niet") is een soort cynisme waar echt niemand iets aan heeft, bovendien omdat AS2 vs AS3 nog discutabel is (backwards compatibility met flash 7). Ik ben met je eens AS3 waarschijnlijk een duurzamere oplossing is; maar ik snap je religieus aandoende reactie niet echt.
@Arend: Dit is net hetzelfde als zeggen van: Gebruik php4 want daar gebruiken ze nog die functie X ipv de vernieuwde functie Y. Met alle gevolgen van dien.
Gloeiende :S Ik een heel bericht typen, crasht mijn browser :(

De strekking was: Ik zie Flash als extraatje, mensen mogen dan best iets extra's doen om het te zien (en zoveel moeite is op update klikken niet).
Als het om complete websites of navigatie gaat, dan vind ik ook dat je backwards compatible moet zijn, maar voor een leuke animatie?

Het was niet lullig bedoelt Arend, maar waarom iemand van de wal in de sloot helpen? AS3 is gewoon een compleet andere taal dan AS2, het is een stuk volwassener geworden vergelijken met AS2. Omdat AS3 lastiger te begrijpen is als je geen OOP kennis hebt, wil niet zeggen dat je het zomaar aan de kant moet schuiven.
Ik zal me maar even niet mijn mening over AS2 vs AS3 hier gaan roepen :)

Maar een simpele vraag ook simpel proberen te beantwoorden:

Je hebt geen AS hiervoor nodig. Heb je Dreamweaver (vast wel) kun je bij properties het vinkje bij Loop wegklikken ! dats all !

Heb je geen DW kijk in code en voeg extra param toe:
<param name="LOOP" value="false">

en IN het Embed gedeelte:
loop="false"
ruud schreef op 25.04.2009 15:56
Ik zal me maar even niet mijn mening over AS2 vs AS3 hier gaan roepen :)

Maar een simpele vraag ook simpel proberen te beantwoorden:

Je hebt geen AS hiervoor nodig. Heb je Dreamweaver (vast wel) kun je bij properties het vinkje bij Loop wegklikken ! dats all !

Heb je geen DW kijk in code en voeg extra param toe:
<param name="LOOP" value="false">

en IN het Embed gedeelte:
loop="false"

Ik ga er even vanuit dat die oplossing werk ;)
Maar dan zou ik zelf alsnog voor de Flash oplossing kiezen. Gewoon om van cross-browser issues af te zijn.

Reageren