Hallo,

Ik houd me eigelijk nooit bezig met design van een site (alleen met php, maar dus geen design) en weet er daarom eigelijk niet veel van.

Nu ben ik een kleine site aan het maken, op een 18" beeldscherm ziet het er wel goed uit, maar op een 8.9" laptop moet je opzei scrollen om de dingen te kunnen zien.

kort samen gevat:

Hoe centreer ik de hele site.
En dat moeten de getallen van top: 300px; natuurlijk ook anders zijn
Wat ik dus eigelijk wil is:

Een soort box maken die in het midden en daarin alle andere tabels, dus bij een klein beeldscherm wordt dan alleen de rand tussen de site zelf en de kant kleiner.

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Ik zou me daar niet al te veel van aan trekken eigenlijk. Maar simpel om te gebruiken is width:100%. Hier pakt ie de maximale breedte die die kan krijgen, ECHTER moet je alles baseren op %. Je kunt geen menu hebben met breedte 800px, want dan heb je er alsnog niets aan.

Je zult een compromis moeten sluiten. Design tegenover 0,2% van je gebruikers.. ;) Ik had de keuze al gemaakt L:)
Is het niet mogelijk om bijvoorbeeld dit:

#main	{
  position: absolute;
  top: 0;
  bottom: 0;
  left: center;
  width: 100%;
  height: 100%;
  margin: auto;
  background-color: red;
  color: white;
}

de gehele inhoud te laten centreren?

Maar ik moet er dus voor zorgen dat die code automatisch alles in het scherm houd en het in het midden plaatst
Horizontaal centreren en verticaal?
Ja, je moet alles procentueel instellen. Als je vaste breedtes opgeeft, zal die dat ook zo interpreteren. Overigens, je hoogte hoeft niet procentueel te worden, dit kun je gewoon op auto doen.

Maar waarom zoveel moeite doen voor 8.9inch schermen? Zo veel zijn er niet, en op m`n mac van 13inch moet ik regelmatig sideways scrollen. Ik heb me er al bij neergelegd. Dat is het nadeel van zulke laptops. je kunt overigens een min breedte geven, stel 400 pixels, ( komt dicht in te buurt van je 8.9 inch, en deze overrulen met een procuentele breedte. Zo heb je nog enige controle over je layout. Maar je header, menu en content vlak zullen ook net als je container aangepakt moeten worden.
Oke, ik zal het dan wel laten.

Nog een vraagje over sliding doors. Mijn website bestaat uit allemaal boxen. Die zijn niet allemaal even groot en daarom wil ik graag gebruik maken van sliding doors. Als ik er op google naar zoek vind ik eigelijk alleen maar buttons met sliding doors. Wie weet hoe je het ook gewoon met een header plaatje kan doen?

Reageren