Ik heb dus op men site www.zoekhoek.be links onderaan een spotlight ( hierin komen alle films die binnenkort uitkomen in de cinema ) , nu heb ik een script gemaakt dat als wanneer een film morgen uitkomt dat deze om bijvoorbeeld 25/04/2009 niet meer getoond wordt: Hierbij moet ook die films wegschreven worden in mijn nieuwe tabel waar al mijn overig films staan( die alreeds uit zijn). Maar mijn probleem is dat hij maar 1 maal wegschrijft naar mijn database. Hij past in elke loop wel de status aan( dus hij doet wel altijd de update ) maar doet maar 1maal een insert.
Hier mijn code:
<?php
include ('config.php');
$date = date('d-m-Y, l \a\t H:i');
$result = mysql_query("select * FROM zspotlights WHERE DATEDIFF(CURDATE(), rel) > 0 AND released = 0") or die(mysql_error());
$num_results = mysql_num_rows($result);
for ($i=0; $i < $num_results; $i++)
{
$row = mysql_fetch_array($result);
mysql_query("UPDATE zspotlights SET released = '1' WHERE DATEDIFF(CURDATE(), rel) >= 0 ") or die(mysql_error());
Lekker handig hoor om NULL te insterten alszijnde lege string!
En ja, zoals reeds eerder is aangegeven:
PHP variabelen buiten qoutes
index keys van array's dienen geqoute te worden indien deze alphanumeriek zijn dus
$row[title] is fout
$row['title'] is goed
Voor de rest is or die() kerkhof taktiek, maak fatsoenlijke fouthandeling, je wilt immers niet dat het script ergens aan het begin of halverwege stopt omdat er een pruts foutje in je query zit.
De date is wel fout! Een datum tijd sla je op in het format Y-m-d H:i:s en dan ook nog date het veldtype DATETIME is!
tabel zmovies moet enkel een veldje 'releasedatum' van het type date hebben.
En om dan de spotlight movies te tonen kan je dan een aangepaste query op deze tabel gebruiken.
SELECT ... FROM zmovies WHERE releasedatum > NOW() LIMIT 10;
Lekker handig hoor om NULL te insterten alszijnde lege string!
En ja, zoals reeds eerder is aangegeven:
PHP variabelen buiten qoutes
index keys van array's dienen geqoute te worden indien deze alphanumeriek zijn dus
$row[title] is fout
$row['title'] is goed
Voor de rest is or die() kerkhof taktiek, maak fatsoenlijke fouthandeling, je wilt immers niet dat het script ergens aan het begin of halverwege stopt omdat er een pruts foutje in je query zit.
De date is wel fout! Een datum tijd sla je op in het format Y-m-d H:i:s en dan ook nog date het veldtype DATETIME is!
als ik in men sql zo doe: $row['title'] crashed hij ... En waaroml voert hij maar 1 maal men insert uit dan ...
Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.