weten jullie misschien hoe je de comment van een column kunt opvragen met mysql? ik heb ze toegevoegd dmv phpmyadmin, maar wil ze natuurlijk ook uit kunnen lezen dmv php.

hebben jullie handige tips?
MEt een SELECT Query?
Met php my admin heb je de mogelijkheid commentaar / notes toe te voegen bij een database en/ of column. Zo kan je bijvoorbbeeld voor jezelf een reminder toevoegen om de juiste Foreign Keys te definieren en dergelijke. Volgens mij is het niet met standaard SQL mogelijk die te selecteren, maar snap ik ook niet echt waarom je daar belangrijke informatie in zou zetten.
dus het is een functie van phpmyadmin wat niet in mysql voorkomt? hier wordt wel geschreven over comments bij columns.
ALTER TABLE myTable CHANGE COLUMN myColumn
myColumn INTEGER COMMENT 'bee bie baz';

en een comment bij een table bestaat ook in mysql.

het is trouwens voor een databaseviewer. daarmee wil ik alleen uit het database kunnen uitlezen. ook de comments die je in phpmyadmin ziet.
Of om even specifiek antwoord te geven:
SHOW FULL COLUMNS FROM tabel
Hmm, besef me dat comments bij database exporteren ook gewoon mee worden geƫxporteerd in standaard sql code, dus maakte daar overhaastte conclusies. Blij dat ik ook weer wat geleerd heb.
Sije Harkema schreef op 26.04.2009 23:20
Hmm, besef me dat comments bij database exporteren ook gewoon mee worden geƫxporteerd in standaard sql code
daar had ik het natuurlijk ook kunnen vinden, maar bedankt allemaal!
Zo heb ik zelfs een volledig geautomatiseerd zoeken systeem ontworpen. Deze checkt welke tables er allemaal een 'full text search' hebben, en voegt deze toe aan z'n indexsysteem. hij rolt er automagisch een dropdown uit, en je kunt dus elke zoek opdracht gebruiken die je maar wilt binnen deze tabellen.

Handig voor in de toekomst, als de site event nog uitgebreider wordt. je pleurt een fulltext op een tabel en hoppa, hij is volledig doorzoekbaar...

Reageren