Ik ben bezig met een website voor een massagesalon. Daarbij wil ik een menu maken wat van beneden naar boven "openschuift"..

voorbeeld: http://www.webdesignerwall.com/demo/jquery/simple-slide-panel.html

Het voorbeeld is afkomstig van deze site: http://www.webdesignerwall.com/tutorials/jquery-tutorials-for-designers/

Maar echter kan ik he-le-maal geen tutorial of enkele resources vinden wat betreft het naar BOVEN opensliden van elementen met jQuery...

Iemand hier ervaring mee of bewijs dat ik niet goed genoeg heb gezocht?

Alvast bedankt!
Moet je niet gewoon de positie van het element aanpassen samen met de hoogte van je element?
Het maakt gebruik van de jQuery functie: slideToggle.. En volgens mij werkt dit alleen maar naar beneden..
En hoe moet ik zoiets inplementeren?
Dan verwijs ik je graag naar de documentatie en voorbeelden van jQuery... Kijk anders eens in de broncode van die voorbeelden die Mitchell gaf.
Ik kom er niet echt uit, kan iemand wellicht een voorzetje geven waar ik mee moet beginnen? Het voorbeeld is met images en ik werk met divs... Dus het voorbeeld is niet echt afdoende...
het zijn allebei elementen, dat hoeft niks uit te maken lijkt mij zo...

Waarschijnlijk hoef je alleen de selector aan te passen

$$('img') of $$('div.demo') of iets dergelijks
Maar op de website wordt genoemd:

How it Works
The plugin provides a method called cycle which is invoked on a container element. Each child element of the container becomes a "slide". Options control how and when the slides are transitioned.

Dus het wordt altijd een slide(show), dus dit is speciaal voor images. Een menu moet gewoon opengeklapt blijven, zolang het nodig is... Is er niet een andere bekende optie?

EDIT: Het is btw. ook een cycle, oftewel een cyclus.. Dus het blijft altijd dezelfde actie volgen...
Als je verder had gelezen en gekeken zag je dat die plugin alles kan sliden en dat het niet eens perse een cyclus hoeft te volgen wanneer je dit niet wilt.

De standaard manier van gebruik is $("div").cycle();.

Reageren