Hoi.

Ik ben al 2 uur aan het zoeken naar een scriptje dat een stukje tekst veranderd bij het selecteren van een bepaalde keuze in een dropdown-box.
Het gaat om dit projectje: linkje.

Voor school moeten wij een opdrachtje maken, en ik heb gekozen voor een php-projectje.

Het betreft de dropdown-box Contract: .
Als er Koop geselecteerd is, dan moet er bij het veld eronder "Totaalprijs:" staan; als Huur is geselecteerd, moet er "Prijs per maand:" komen te staan.

Ik weet niet of het qua database een goede structuur is, maar kon niet echt iets beters verzinnen. Nu heb ik wel 2 verschillende prijzen in mijn database; een totaal prijs voor KOOP-contracten en een p/m prijs voor HUUR-contracten.
thanks! Maar heb eerlijk gezegd toch iets dat de tekst aanpast ofzo.
niemand die zoiets kent/heeft?
niet bumpen graag

ik was nog voor je op zoek geweest
maar nee helaas niets gevonden
Aww, jammer :( Denk maar dat ik dit moet opgeven dan, zelf ook nog erg lang gezocht, maar niets gevonden.
Wat je kunt doen is het veld koop/huur in een apart formuliertje zetten. Die onChange() (javascript) wordt verstuurd. Op de verwerkende pagina laat je dan vervolgens hetzelfde formulier zien (met "sticky" invoervelden zorg je ervoor dat de reeds ingevulde waarde blijven staan) en je kunt nu de keuze die de gebruiker van het formulier ingevuld heeft verwerken. Door deze waarde ook in te vullen in een hidden textfield kun je er voor zorgen dat deze ook meegenomen wordt in het "grote" formulier.

Succes!

Reageren