Ik heb een website waarbij in IE7 linksonderin word vermeld:

Fout op de pagina (met een geel gevarendriehoekje ervoor)

Als ik daar vervolgens op klik verschijnt de popup met uitleg over deze fout...Zou je denken. Wat er allemaal staat brengt mij geenzins verder, weet iemand wat deze 'fout op de pagina' kan zijn?

Regel: 161
Teken: 30
Fout: Uitzondering geactiveerd maar niet afgehandeld'
code: 0
URL: http://www.zmagazine.nl/

...op regel 161 staat een telefoonnummer...?!!

Zie deze afbeelding: http://www.zmagazine.nl/images/fout_op_pagina.jpg

...of bezoek deze URL: http://www.zmagazine.nl/
en druk even op het 'gevarendriehoekje' linksonderin.

Wat is dit toch? Firefox lijkt wat dit betreft geen probleem te ervaren...Zucht...
Ik zou me er niet zo veel van aantrekken. We hebben het hier over IE, iets van MS dus. Die fout zal niets te maken hebben met je site, meer met de KUT rendering van IE..
Tommy schreef op 02.05.2009 15:53
Ik zou me er niet zo veel van aantrekken. We hebben het hier over IE, iets van MS dus. Die fout zal niets te maken hebben met je site, meer met de KUT rendering van IE..

Ik zou me er wél wat van aantrekken, een heel groot deel van de internet gebruikers maken gebruik van IE. Mij lijkt het dan nogal stom / lomp / dom om die mensen uit te sluiten (gebeurt niet in dit geval).
Verder beargumenteer je je stelling dat je niks van IE zou moeten aantrekken met de rede "dat het van MS is". Dat is een drogrede, een valse vergelijking, Microsoft heeft in het verleden wat slechte programma's gelevert, dit betekend niet in één klap dat nieuwe programma's ook fout zijn.
Verder zou je ook aan de waarschuwing hebben kunnen zien dat het niet aan de rendering ligt, maar aan de javascript engine. Ik krijgt hier in Opera ook een foutmelding:
JavaScript - http://www.zmagazine.nl/
Event thread: load
Unhandled exception: "cannot get element: element does not exist"

Zelfs in firefox krijg ik een melding:
[Exception... "'cannot get element: element does not exist' when calling method: [nsIDOMEventListener::handleEvent]" nsresult: "0x8057001e (NS_ERROR_XPC_JS_THREW_STRING)" location: "<unknown>" data: no]

Ik vind de melding van IE dan nog duidelijker dan deze twee, want die wijst nog op een regel (dus kan je terug redeneren).
Tommy, jou post heb je volgens mij totaal met de bedoeling geschreven om te flame'en.

Wat deze fout veroorzaakt weet ik zo niet. De tijd om dat helemaal uit te pluizen heb ik ook niet.
Tommy, ik ga daar graag in mee...maar toch...?!

Als persoon die altijd graag wil dat alles netjes in orde is vind ik dit dermate irritant dat ik het graag opgelost zie...of in ieder geval weet waarom het niet opgelost kan worden.

Als we alles gaan afschuiven op 'we hebben het hier over IE', waarom word IE dan toch nog steeds gebruikt? Er is dus een (groot) publiek dat dit graag wilt...Als dit publiek nu aan mij vraagt 'wat is dat gele gevarendriehoekje?' kan ik natuurlijk wel zeggen 'Tsja, iets met IE...weet niet wat, maar dat is het' kom ik een beetje knullig/ongeinteresseerd over...vind je niet?

Welke website ik ook bekijk in IE...dit soort zaken vallen mij wel altijd meteen op. Wel moet ik zeggen iedereen aan te raden over te stappen op Firefox, helaas doen veel mensen dit niet omdat zij geen flauw benul hebben van:

A- wat een browser is?!
B- dat je een browser kunt updaten?!
C- dat er keuze is uit meerdere browsers?!

Of natuurlijk omdat zij een PC/laptop v/h werk gebruiken en deze dit niet toelaat.

Anyhoe...niet zo laks Tommy!

En Karl,

jij zegt blij te zijn met het genoemde 'regelnummer' van de fout...maar zoals ik zei staat op deze regel niets schokkends...momenteel betreft het zelfs een lege regel...tussen uitgecommenteerde rommel....

Als jij naar de broncode kijkt op regel 161...wat zie jij dan?

Erick schreef op 02.05.2009 16:15
Anyhoe...niet zo laks Tommy!

Zo ben ik, sorry :P

Maar je hebt gelijk, het staat niet netjes.

@Karl: flaming naar MS? Doh altijd! En de meeste dingen die MS aflevert zijn buggy. Met uitzondering van W7, dat valt me alles mee, misschien dat Windows ooit nog leuk wordt om te gebruiken. Maar ik had in FF niet eens gekeken in het Foutconsole. Daarom mijn reactie.
Tommy schreef op 02.05.2009 16:23
@Karl: flaming naar MS? Doh altijd! En de meeste dingen die MS aflevert zijn buggy. (...) Maar ik had in FF niet eens gekeken in het Foutconsole. Daarom mijn reactie.

Oftewel, jij kunt geen normale argumenten geven en er valt geen normale discussie met jou te voeren en je bent ook totaal niet geloofwaardig, of zoals je zo leuk bij Nederlands hebt, jij bent geen autoriteit (2) hierop.
Verder is mijn punt wel duidelijk denk ik, ik ga hier dus ook niet meer woorden aan vuil maken.
Karl schreef op 02.05.2009 16:28
[quote='Tommy schreef op 02.05.2009 16:23']@Karl: flaming naar MS? Doh altijd! En de meeste dingen die MS aflevert zijn buggy. (...) Maar ik had in FF niet eens gekeken in het Foutconsole. Daarom mijn reactie.

Oftewel, jij kunt geen normale argumenten geven en er valt geen normale discussie met jou te voeren en je bent ook totaal niet geloofwaardig, of zoals je zo leuk bij Nederlands hebt, jij bent geen autoriteit (2) hierop.
Verder is mijn punt wel duidelijk denk ik, ik ga hier dus ook niet meer woorden aan vuil maken. [/quote]

Toch leuk, weer wat geleerd!

Reageren