Is het misschien geen idee om een cronjob script op te nemen in de script lib
Aangezien toch wel naar gezocht word maar niemand echt antwoord geeft of word door verwezen naar het internet.(google) Maar google schijnt ook geen oplossing te geven.

Weet iemand hoe een cronjob werkt en kan die posten?

Mvg Nigel
Wat is er niet duidelijk aan dan?
Je moet als path die vanaf de root nemen, die kan je vinden met $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'] volgens mij.
Een cronjob is niks anders dan een soort bot die je pagina op een gewenst tijdstip bezoekt.
Marcel, ik zou het eerder beschrijven als een geautomatiseerde opdracht voor Linux om een taak uit te voeren op een bepaald moment/momenten.
Bijv. een PHP bestand uit te voeren oom 1:00

En nog even een tip: Gebruik in PHP-bestanden die via een cronjob geactiveerd worden nooit: $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'], maar alleen de uitkomst ervan, zoals bijv. /usr/web/mysite.com/htdocs/. Dit vanwege een bijkomstigheid door het uitvoeren van Cron door root.
Nu ga ik beginnen over de geliefde crime games......
Hierin zitten cronjobs zonder dat je deze hoeft intestellen via het controle panneel van je host.

Dus hoe werkt het daar? Hoe worden die cronjobs aangeroepen.
Heeft iemand een klein voorbeeld scriptje?

Mvg Nigel
Aar schreef op 03.05.2009 19:13
Dit vanwege een bijkomstigheid door het uitvoeren van Cron door root.

Dus dat betekend dat je php bestanden ook door root worden uitgevoerd. Dus dat betekend dan weer dat je een php script kan maken wat of de normale gebruiker alle rechten geeft, of dat je gewoon die hele server overneemt.
Cronjobs horen niet onder root te draaien, root is daar niet voor nodig. Het is harstikke gevaarlijk.
Heb je een server? Heb je een image upload systeem (o.i.d.) met een fout d'r in dat ik een php bestand kan uploaden? Heb je een php bestand in de cronjob staan? Mag ik dan je gehele server hacken?
Ik dacht dat de onder root draaiden, maar dat is toch niet zo, nu ik je post lees. Ik was het even vergeten...
Cronjobs kunnen nooit automatisch uitgevoerd worden zonder dat ze eerst zijn ingesteld. Misschien wordt iets uitgevoerd als iemand de pagina bezoekt.

Reageren