Ik probeer een gegenereerd formulier te verwerken via mail, naar een shop oid. Ik tover een lijst met artikelen tevoorschijn, en het is de bedoeling dat enkel de aangevinkte lijnen worden verwerkt.
<?
echo "<form action='voegtoe.php' method='post'>";
if(mysql_num_rows($result) > 0)
{
while($record = mysql_fetch_object($result))
{
if($record->aantal_beschikbaar < '0')
{
$aantal_beschikbaar = '0';
}
else
{
$aantal_beschikbaar = $record->aantal_beschikbaar;
}
echo "<tr><td class='data'><span title='".$record->printers."' >".$record->naam."</span></td><td class='datagetal'>".$aantal_beschikbaar."</td><td class='datagetal'>".$record->prijs."</td><td class='datagetal'>".$record->aantal_doos."</td><td class='datagetal'>".$record->laatste_update."</td><td><input type='hidden' name='aantal[]' value='".$aantal_beschikbaar."' /><input type='checkbox' name='id[]' value='".$record->barcode_product."' class='voegtoe' /></td></tr>";
}
}
else
{
echo "<tr><td class='data' colspan='5' >".$geenData."</td></tr>";
}
echo "<input name='send' type='submit' >";
echo "</form>";
?>Dit wat betreft het formulier. Hier verschijnen dan enkele regels (een stuk of 80), waar de klant dan kan aanvinken wat hij nodig heeft. So far so good. Wat de eigenlijke verwerking echter betreft, loopt het mis:
<?
foreach($_POST['id'] as $barcode)
{
$id = $_POST['id'][$barcode];
$aantal = $_POST['aantal'][$barcode];
echo "<tr><td>".$id."</td><td>".$aantal."</td></tr>";
}
echo "</table>";
?>Hier lukt het niet meer. Wat ik ook probeer: uiteindelijk loopt het vast. Het lukt me om de juiste barcodes te plukken, maar de aantallen kan ik niet te pakken krijgen (dit zijn steeds de eerste 4 uit het formulier, wat logisch is).
Is er iemand die me weer op weg kan zetten?
Alvast merci!