Hiermee kun je de H4 tag uit de context halen, ik wil echter ook alleen de context zonder <h4> tag? Iemand die mij daarmee kan helpen waarschijnlijk zal de regex precies het tegenovergestelde moeten gaan doen.

preg_match('/<h4[^>]*>(.*?)<\/h4>/si', $_POST['fckeditor'], $newtitle);

Groet Sander
Doe eens een [php]var_dump[/php] op $newtitle.
Kijk eens naar [php]preg_replace[/php]
Of je kunt de PHP functie [php]strip_tags[/php] gebruiken indien je nog meer wilt filteren.
Het gaat me niet zo zeer om de tag maar ook wat daartussen staat dat dat niet wordt weergegeven.
Sander schreef op 06.05.2009 13:26
Het gaat me niet zo zeer om de tag maar ook wat daartussen staat dat dat niet wordt weergegeven.

Ja, dat dacht ik dus al, dus heb je al gekeken wat die var_dump oplevert?

Kijk, ik kan wel heel leuk gaan zeggen van zus en zo, maar dat vind ik niet goed. Ik vind dat je beter kunt leren door het zelf uit te vinden. Dus als je weer eens in zo'n soort situatie ofzo zit (of totaal een andere) dat je dan zelf de oplossing kan bedenken. En volgens mij onthoud je het gewoon allemaal veel beter als je het zelf doet.
Hoi Karl

Goed punt van je alleen zie ik het niet of begrijp ik de var_dump functie niet.

Moet ik de tekst omzetten in een array? waar wil je naartoe

Grt Sander
Sander schreef op 06.05.2009 13:48
Hoi Karl

Goed punt van je alleen zie ik het niet of begrijp ik de var_dump functie niet.

Moet ik de tekst omzetten in een array? waar wil je naartoe

Grt Sander

Dan klik je op [php]var_dump[/php], je leest wat d'r staat "var_dump &#8212; Dumps information about a variable", daar wordt je niet veel wijzer van, dus kijk je naar de voorbeelden, daar staat:

<?php
$a = array(1, 2, array("a", "b", "c"));
var_dump($a);
/* Levert: 
array(3) {
  [0]=>
  int(1)
  [1]=>
  int(2)
  [2]=>
  array(3) {
    [0]=>
    string(1) "a"
    [1]=>
    string(1) "b"
    [2]=>
    string(1) "c"
  }
} */
?>

Dan bedenk je ohhhhhhhhhhhhhhhhhh, dus een variabele wordt op een bepaalde manier op het scherm getoont. Dan ga je die $newtitle dumpen, als het goed is begrijp je dan wat het is (dus hoe je dat moet benaderen, wat het is had je ook al op [php]preg_match[/php] kunnen lezen). Dan zie je wat je wilt hebben, nu weet je dat $newtitle heeft wat je wilt, en hoe je dat kan krijgen.

(Waarschijnlijk heb je dit allemaal al gedaan, en denk je van dat door var_dump de zooi wordt omgezet naar een array. Dit is niet het geval, $newtitle is een array. Als je bekijkt wat d'r in zit, dan zul je vinden wat je zoekt.)
Wat Karl denk ik bedoelt, is dat preg_match ook de waarden voor en na de match returned. Die waarden kan je dan aan elkaar plakken.

Maar Karl, preg_replace lijkt me toch iets makkelijker?
<?php
$editor_content_without_h4 = preg_replace('/<h4[^>]*>(.*?)<\/h4>/si', '', $_POST['fckeditor']);
?>
Niet getest ^^

Reageren