Ik ben een nieuwe versie van een website aan het ontwikkelen en loop tegen een probleem aan bij de cronjobs. De DNS instellingen van het domein verwijzen nog niet naar de server waar de nieuwe site op staat, dus ik moet bij mijn cronjobs gebruik maken van een relatief path (anders verwijzen de urls naar de huidige site).

Ik krijg echter niet gevonden wat dit path moet zijn. Ik dacht het te kunnen achterhalen met $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'], maar zonder succes. Heeft iemand een idee hoe ik er achter kan komen? Cronjobs worden aangemaakt in Plesk.
Alvast bedankt!
Even je hoster een mail sturen, die kunnen je vast wel je root geven en van daar uit misschien ook wel het path naar je locatie.

Maar je verhaal over DNS doet me vermoeden dat de scripts die je met een cronjob wilt aanroepen publiek beschikbaar staan, dit lijkt me niet de bedoeling of vindt je het niet erg als jan en alleman voor je kan besluiten om de scripts tussendoor even uit te voeren?
BEdankt voor je reactie. Je hebt gelijk, de scripts zijn publiekelijk toegankelijk. Het is in dit geval niet echt een probleem, maar inderdaad eigenlijk niet wenselijk. Hoe zou ik dat beter aan kunnen pakken?
Een cronjob script zet je uiteraard buiten je website zodat niemand er bij kan. Om het path te vinden log je in met ssh en ga je naar het bestand dat uitgevoerd moet worden. Dan voer je op de prompt het commando pwd uit en je krijgt het complete path te zien.

Reageren