Mijn menu links werken niet.....

met het stukje code van boven (natuurlijk aangepast) moet ie naar me includebestanden.txt gaan en de links ophalen zodat ik met index.php?admin= de links kan maken.

dit is het stukje code:

<?php
include "login.php";

$includePages = parse_ini_file('include/includebestanden.txt',true);

if (isset($_GET['admin']) && array_key_exists($_GET['admin'],$includePages))
{
if (file_exists($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'paginas/'.$includePages['include_pagina'][$_GET['admin']]))
{
require_once $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'paginas/'.$includePages[$_GET['admin']];
}
}
else
{
require_once ('paginas/startpagina.php');
}
?>

dit me txt bestand:

[include_pagina]

startpagina = "../startpagina.php"
nieuws = "../paginas/modules/nieuws.php

Maar bij pakt ze niet.

Heeft deze array een absolute path nodig ? $includePages
"hij" pakt ze niet.

Wie? De kerstman?

Wat pakt hij niet?

Overigens zie ik je code 2 verschillende aanroepen naar die array uit je ini bestand.
2 verschillende aanroepen ?

Het textbestandje staan links in die moeten laden in de div waar de php code in staat maar dat begreep je waarschijnlijk wel.

Als ik in het menu nu een link maar met index.php?admin=blabla dan moet ie geladen worden in de div.
Maar snap je niet helemaal......

Wat doe ik fout dan ?

//edit:

ik heb een include bestand in een hogere div waar me menu wordt geladen na inloggen.
Daar staan dan alle links in (voordat dat nodig was om te weten)
Je kunt even deze tutorial lezen over php i.c.m. ini bestanden.
Ik denk dat Hipska dit bedoelt:
<?php
if (file_exists($_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'paginas/'.$includePages['include_pagina'][$_GET['admin']]))
    {
        require_once $_SERVER['DOCUMENT_ROOT'].'paginas/'.$includePages[$_GET['admin']];
    }

Je checkt of een bestand bestaat, maar required daarna een andere?
Sorry, vat em niet helemaal......

Ik begrijp dat ik de check en require moet aanpassen zodat hij hetzelfde checked als laad.
Maar als ik dat doe gebeurt er niet veel.
Dan raak ik in de war hoe hij ervoor zorgt dat er wordt begrepen dat er admin achter de index.php? komt te staan.

Want ik dacht namelijk dat ik em nu begreep alleen door de opmerkingen had ik dat blijkbaar mis.....

@Karl: nice tut, handig !
Als hij in de IF statement komt, bestaat dus het bestand "'paginas/'.$includePages['include_pagina'][$_GET['admin']]", maar daarna open je het bestand "'paginas/'.$includePages[$_GET['admin']" wat dus niet dezelfde pagina zal zijn...

Maar nog steeds geldt wat Hipska al zei: 'Wat pakt hij niet', krijg je een foutmelding? Krijg je de verkeerde pagina, komt hij niet in de if? Wat gaat er mis.
Tip: Ga gewoon eens fatsoenlijk debuggen. Echo de bestandsnaam eens die je probeert in te laden, en controleer of die klopt (en bestaat)
Jah idd even debuggen, maar jullie hadden gelijk, het stond verkeerd.
Tis nu gelukt !

Bedankt voor alle hulp !!!!!

Reageren