ik heb een vraagje.
ik ben aan mijn eindwerk bezig, een mijn promoter vroeg om erin te zetten, waarom ik gekozen heb om een website te maken met PHP en iet met iets anders.
dus mijn vraag aan jullie is
waarom PHP kiezen en bv niet ASP.NET.
ik weet dat PHP open source is, dat je op het net veel info over vind op fora's(zoals deze),
maar zijn er nog redenen?
De redenen die jij noemt zijn denk ik wel de belangrijkste. Met name het idee dat de ondersteuning erg groot is is imho een valide punt om PHP te gebruiken. Dat PHP open source is, is op zich geen legitiem argument, maar hangt wel weer samen met de wijdverspreide ondersteuning. Verder zou het kunnen dat er meer extensies beschikbaar zijn voor PHP - maar ik ben geen ASP.NET kenner, dus of dat klopt weet ik niet. Denk ook aan licentieverschillen of zo?
Met asp.net kan je denk ik meer dan zo gewoon php, want in asp.net kun je in C# proggen.
Wat ook nog een verschil is dat php echt heel gemakkelijk vanalles toelaat. Als jij $blaat[blup] doet en blup is geen constante dan zegt de parser, "ach, dat vatten we op als een string". Het is dus simpeler dan aps.net. Maar dat php zo gemakkelijk is betekend niet direct dat php beter is.
Ook zit je met asp.net vast aan wat licentie's inderdaad... Das ook wel nadelig.
merci voor jullie reacties
Natuurlijk kan je ook nog google'en: [google]asp.net vs php[/google]. Let wel op dat je niet asp met php gaat vergelijken, aps is anders dan asp.net :-).
Ik zou als reden ook opgeven dat het crossplatform is.

ASP.NET werkt volgens mij enkel op Windows Server hostings (welke dan weer duurder zijn door meer onderhoud e.d.)

Reageren