Ik heb sinds kort een probleem bij het branden van een CD. Vanuit iTunes werkt 'burn disc' niet meer en wanneer ik via de verkenner een CD wil branden met de 'Wizard' lukt het ook niet meer.

De melding is dat er geen schrijfbare CD in de brander zit...terwijl deze er wel in zit of word gedaan.

Normaliter deed dit het allemaal gewoon. Ik heb inmiddels 4 verschillende soorten brandbare CD's geprobeerd en het ligt dus ook niet aan de CD's die ik gebruik.

Ik kan gewoon ineens niet meer branden?!

Klinkt dit iemand bekend in de oren?
Waarschijnlijk is je CD-RW station gesneuveld..

Of je hebt gewoon superslechte spotgoedkope CD's gekocht :p Die durven wel eens voor gebruik al kapot zijn..
Kan ook liggen aan het soort CD (CD-R of CD-RW). Als het kan moet je eens proberen iets anders te branden (bijv. DVD-R, CD-R). Als dat lukt is het onwaarschijnlijk dat je laser kapot is. Verder zou je kunnen proberen je firmware te updaten. Je kan ook een LiveCD in je computer stoppen (alhoewel het op zich wel lullig is dat je die eerst moet branden >:) ), en dan kijken of je wel kan branden.
Hipska,

Zoals ik al zei heb ik 4 soorten verschillende CD-R's geprobeerd. En hoe kan een CD-RW station ineens sneuvelen, gebeurd dat?

Kasper,

Ik wil best de 'firmware' updaten...Maar ik kan ook 'ServicePack 3' al tijden niet installeren. Alles lijkt tijdens deze installatie goed te gaan maar uitendelijk krijg ik de melding dat er een fout is opgetreden en dat de installatie niet is gelukt. Vervolgens doe ik dan weer een 'uninstall' enzo...

Hoe doe ik een 'frimware' update?

Naar de website van de fabrikant gaan..
Ik ben maar even gaan neuzen en kwam uiteindelijk hier terecht:
http://www.schoonepc.nl/tips-xp/problemen-windows-xp-update-oplossen.html

...na deze stappen te hebben doorlopen kon ik weer een CD branden!

Helaas bleef het bij 1 CD... nu is het weer de oude situatie:

er word gemeld door de brand-wizard dat er geen schrijfbare CD in het station zit, terwijl deze er wel inzit of word gedaan.

HELLUP!

Ik moet een back-up CD branden voor een klant en kan dit nu niet...Potdorie!
lol
Leuk he?!?

Inmiddels heb ik er maar een nieuwe brander in gezet...

Bedankt allen!
Het werkt nu wel allemaal naar behoren?
Yep!

Brand me weer een slag in het rond...

Reageren