Hallo,
Wie kan me helpen? ik wil een email veld uit adressen kopieeren naar een tabel evenementen,
in PMA heb ik deze code.Ik krijg geen fout maar er zijn geen velden gekopieerd.
update evenementen
set mail='mail.adressen'
where 'adressen.plaatsnaam_id'='evenementen.plaatsnaam_id'
Mijn eerste gedacht zou zijn eerst die adressen in een php array te hebben en dan met een foreach de updates te doen.
Let er wel op: Ik denk niet dat het nodig is die adressen te kopiƫren.
Je moet zoveel mogelijk vermijden om dubbele en overbodige informatie in je DB te hebben.
Je wilt gegevens update in de tabel evenementen en ze staan in de tabel website (?), ik zie nergens dat je deze tabel op correcte wijze betrekt in je SQL-statement
(?) hoogst waarschijnlijk dus adressen.....
En je maakt er ook nog eens een pleuritus van....
website.adressen
en
plaatsnaam_id.evenementen
het is dan altijd nog [[<database>.]<tabel>.]<veldnaam>
Emmanuel,
Je heb gelijk met je opmerking voor dubbele gegevens. Ik "kopieer" de gegevens naar een andere tabel en verwijder die later uit de originele tabel.
Deze actie komt voort uit voortschrijdend inzicht met normaliseren.
In mijn DB staat een website. Deze site hoort bij een evenement en niet bij een adres omdat op een bepaald adres meer evenementen kunnen worden georganiseerd.
En voor wat betreft je eerste gedachte daar snap ik nog niets van. Heb je meer uitleg of een voorbeeld?
Noppes.
In tabel adressen staan o.a. de velden website, en plaatsnaam_id
Nu wil ik het veld website in de tabel evenementen zetten. In evenementen staat ook het veld plaatsnaam_id. Middels dit veld kan ik toch de koppeling realiseren zodat de goed website bij het goed evenement komt in de goede plaats?
@Erik, je bralt... - dus plaatsnaam is de primary key -
Denk eens na wat er gaat gebeuren:
In de tabel evenement heb je 1 record met plaatsnaam_id 1 en je hebt in de tabel adressen van dat id er 1000000000 staan......