Beste mensen,

Op mijn website zakt mijn menu (navigatie) naar beneden naar maten ik meer op de pagina zet.

<table class="menu" width="100%" border="0" cellpadding="0" cellspacing="0">
                    <tr>
                      <td width="24" height="20"></td>
                      <td width="176" valign="top" ><?php
				$str1 = $menu;
				echo stripslashes($str1);
			?></td>
                      </tr>
                  </table>

Hoe zorg ik ervoor de het menu boven aan de pagina houd en de rest gewoon zo lang kan maken als ik wil?

alvast bedankt
Zet je table op valign=top of verander de class van je menu.
Een tabel gebruik je ook niet voor menu.
Tim: 'Attribute "VALIGN" is not a valid attribute.'. Dat kan je dus niet op tables toepassen. Ook moet je quotes om je waarden heen zetten.
Mss een linkje of een screenshot! (Ik zie het niet echt voor me)

En zoals Karl al aanhaalde, gebruik geen tabel voor menu's maar CSS
Mr.Moe schreef op 28.05.2009 09:26
En zoals Karl al aanhaalde, gebruik geen tabel voor menu's maar CSS

Div's, span's, ul's en li's.
OK, jij wint Betweter :D
Naja, is toch zo. Met de css doe je alleen de opmaak. Ik weet niet hoe jij een tabel wilt vervangen door css.
div's span's en ul's en li's alleen geven ook geen resultaat, dus kan me wel in zien dat Mr.Moe CSS zegt, en jij vast ook wel.

Wat betreft je tabel: Gebruik inderdaad gewoon de attributen die Karl noemt, dan zul je zien dat je een veel mooier menu kunt maken, en als je het door hebt is het misschien nog makkelijker dan tabels ook.

Ook moet je proberen zo min mogelijk inline css te gebruiken, aangezien dit niet echt net is. Dus probeer zoveel mogelijk met class en id te werken, en alles in een .css bestand te zetten.
Neenee, je hebt het juist hoor. Ik gebruik de term CSS een beetje verkeerd.

Als ik het over <div> en dergelijke heb, durf ik de term CSS ook al wel eens te gebruiken, omdat dit er meestal mee gepaard gaat.

Ik zal er op letten in de toekomst :D.

Reageren