Ik zoek een soort server overloader ook wel server killer. Ik had er laats een gevonden maar kan hem nu niet meer vinden. Ik moet dit even gebruiken om een site die op meedere servers draait te controleren op een overload.
OOh, je bedoelt wat er gebeurt wanneer je heel veel bezoekers hebt in plaats van vastlopende scripts. Dan kan je [google]apache ab[/google] gebruiken, die geeft een redelijk beeld. Uiteraard moet je dan eigenlijk wel in hetzelfde netwerk als de server zitten, anders ben je de je internetverbinding en alle routers en switches aan het stress-testen in plaats van de website :)
Nee, je gaat natuurlijk eerst een afspraak regelen om te weten wanneer je aan je colo of dedi server mag he. Maar dit staat vast ergens beschreven in je contract/overeenkomst met de hostingfirma.
Je kan het ook lokaal op de server zelf uitvoeren, maar dan kloppen je metingen niet precies omdat je een heel deel van je infrastructuur (routers, switches, netwerkkaarten) links laat liggen die normaal wel gestressed wordt. Maar ik denk dat je het nog wel kan gebruiken om te testen welk deel van je site het als eerste zal begeven. Is het je database? Is het je Apache? Is de bottleneck de harde schijf omdat hij alle PHP bestanden moet laden? (ik hoorde dat mod_php ze wel in het geheugen houdt) Is het het geheugen dat volloopt bij veel requests tegelijk?
@Jelmer
Nou er is NOG niets fout gegaan en het werkt allemaa heel snal dus wil ik het alleen testen. Maar eerst had ik z'n server killer/tester maar met de nieuwe instalatie van windows ben ik hem kwijt geraakt. Verder nog iedeen?