Beste

Ik ben echt een zware beginner voor wat php betreft. Nu ben ik bezig om een bestelformulier te maken waarin mensen producten kunnen bestellen, hieraan het aantal en een tekst kunnen invullen.
Alleen weet ik niet hoe ik radiobuttons actief moet krijgen zodat mensen een kleur kunnen selecteren.
Wie kan mij op weg helpen? Heb mij al een ongans gezocht op het internet en allerlei scriptjes proberen aan te passen,maar krijg alleen maar errors...
tnx!
Wat bedoel je met radiobuttons actief krijgen?

Als je klanten een kleur wilt laten kiezen geef je een stel radiobuttons dezelfde name (bv. 'kleur') en verschillende values (bv. 'geel', 'rood', etc.). Na verzenden van het formulier kun jij vervolgens in $_POST['kleur'] uitlezen welke kleur gekozen is.

Zie ook deze PHP beginnershandleiding
Hoi, wat ik met actief bedoelde te zeggen, is dat ik de waardes in mijn email probeer te krijgen zodra op submit geklikt wordt.
De values toewijzen aan de radiobuttons is wel gelukt, alsook de verzamelnaam.
Alleen welke code moet ik gebruiken om de waarde die is gekozen in mijn mail terug te lezen?
Als jouw radiobuttons de naam 'kleur' hebben en je je formulier via de 'post' method verstuurt, kun je de gekozen waarde dus vinden in $_POST['kleur'].

Zie ook die handleiding en dan met name het stuk over formulieren...

Reageren