Hallo,

Jah ik weet het, de zoveelste vraag met dit onderwerp :P

Maar dit lijkt er alleen maar op.

Hier alvast de link: http://www.creativewebmasters.nl/definitief/

Zie de verschillen in FF en IE.
Normaal zou je zeggen dat het foutief gedrag is van IE dat ie de width negeert van het menu divje.
Dit is niet het geval, de img is net iets kleiner als de rest van de divs.
Het menu divje staat op 100%

Mocht het bv wel te groot zijn dan zou hij misschien maar 1 knop verschuiven naar de volgende regel en niet meteen 3.....

Heb al verscheidene pogingen gedaan om het op te lossen maar ben nu het spoor bijster...

Stukken code plaatsen heeft weinig nut, denk dat de meeste wel de bekende FF plugin hebben.....

Iemand een idee, ik word er ondertussen gek van....
width ...px misschien helpt dat
Geen succes....

Maja, dat maakt ook nie zoveel uit.
Zet ik em op 100% houd ie de waarde aan van de div waar hij in zit en die is 890px...
De img die erin zit is 888px dus die werkt ook niet tegen.....

Ik vind dit echt heel appart, niet eerder meegemaakt iig....

Meer ideeen zijn welkom !!
Mag ik even wat opmerken? je gebruikt veeeeeel te veel classes. Ik zie dat je semantisch bezig bent, maar als je dat doet, hoef je echt niet zo veel classes te gebruiken.

Je kunt ook gewoon je paden relatief opmaken.

<div class="menu">
<ul>
<li><a href="qwe"><span>Home</span></a></li>
</ul>
/div>
Dat gaat dus niet, want als je goed kijkt in me menu.css staat elke link gedefineerd.
Dit in verband met het laten verspringen van de img.....

Waarschijnlijk kan ik het verdwijnen van de text anders doen.
Maar elke li heeft andere eigenschappen....

Of ik moet het fout hebben.....

Kan al aardig CSS'en maar soms zie ik CSS'jes waar me mond van open valt daar niet van.
Nooit te laat om meer te leren :D
je oplossing ligt in je top menu

die float right. En omdat je met die top en margin speelt, schuift het eronder door. Maar omdat de li ( inline ) gewoon met de flow mee gaat, schuift ie naar beneden.

Je css mag wel valideren, maar hij is echt verre van goed nog. Als ik jou was zou ik het bij 1 manier van positioneren blijven. Of je float alles ( en cleared de rest natuurlijk :) ) of je gebruikt positions. Anders ga je lang bezig blijven denk ik.
Je bent een topper !!!
Float weggehaald en werkt perfect.

Dan had ik nog wel een aantal vragen.

1: Wat raad je aan dan ? Positions gebruiken (zo heb ik het geleerd)
Of met float werken ? En volgens mij is dat niet met alles van toepassing.

2: Nu zit ik wel met me topmenu.
Aangezien ik float right gebruikte stond ie dus mooi aan de rechterkant.
Ik kan em nu natuurlijk een - waarde geven maar volgens mij is dat ook weer
niet de oplossing.....

Any ideas ?

//edit:

Was even proberen de positions weg te halen... :S
Dan moet ik ineens weer heel anders gaan werken.....

Ik zou gewoon positions gebruiken. Floats worden over het algemeen overrated. Bovndien zorgen floats vaak voor bugs in Internet explorer.

In jou geval zou ik het indelen op andere manieren. Alle unieke horizontale rijen een div geven, (dus top bar, menu, header, content, footer)

Je rijen zou ik positioneren met relative. Binnen die relatief gepositioneerde elementen kun je dan position: absolute gebruiken. Je header, zoekbalk en top menu kun je gewoon positioneren.

Je menu moet wel gefloat worden, maar ja, dat hoort er bij. Zorg er alleen wel meteen voor dat je volgende element een clear mee krijgt. Als je deze manier vast houdt, kan er vrij weinig mis gaan.

PS, als je me even toe voegt, kan ik het wel even voor je maken. kost 10 minuutjes denk ik.

Mijn dank is groot, voeg je nu toe

//edit:

Owh moet plots nog even wat andere dingen doen.
Ik ga hier morgen mee verder.
Als je dan online bent / komt, spreek ik je dan wel :D

Alvast bedankt voor je hulp, en met je laatste reactie is me al een hele hoop duidelijk !

Weer wat geleerd ! :D

ik gebruik altijd floats, en nog nooit problemen mee gehad in FF/IE. Je moet gewoon weten wat je wel en niet kan doen om het cross browser te houden, that's it :)

Reageren