Beste phphulp-ers,

Ik ben al een tijdje lid van deze website. Via deze website heb ik geleerd hoe php werkt. Ik kom hier regelmatig terug om een vraag te stellen of om dingen op te zoeken. Nu wordt er voor 2 jaar al aangekondigd dat er een nieuwe layout en waarschijnlijk een nieuw systeem komt voor deze community, maar er is nog steeds niks gebeurd. Bas Kregelen is/was druk tot februari heb ik hier ergens gelezen. Ik heb geen idee wat de vorderingen zijn rond de nieuwe website. Ik wil alles behalve klagen, maar ik vind het te lang duren. Waarschijnlijk duurt het zo lang omdat er maar een paar mensen er mee bezig zijn. Mijn kritiek is dan ook niet het lange wachten, maar het feit dat er niet meer mensen aan werken.

Dit is een community. Veel mensen gebruiken deze website en veel mensen zijn bereid om te helpen. Ik meen dat een project zoals deze nooit alleen gedaan moet en kan worden. Mijn voorstel is om te helpen. Niet alleen ik, maar iedereen die denkt dat ze een steentje kunnen bijdragen. Is hier behoefte aan? Want ik hoor veel mensen zeggen dat het te lang duurt en dat mensen wel bereid zijn om mee te helpen.

De bedoeling van dit topic is om te kijken of hier behoefte aan is. Mijn idee is parallel te werken aan het project van Bas Kregelen. Ik wil namelijk niet in de weg lopen met zijn project. Ik neem aan dat het phphulp-team geen belang heeft bij een soort van opensource project omdat dit anders al voorgesteld zou zijn (of ik heb er overheen gelezen). Graag hoor ik ook wat de vorderingen zijn van de nieuwe site. Want als het over een maand actief is, heeft een nieuw project geen zin.

Ik hoor graag uw mening.
M.v.g. Steven.
Er zijn heel veel mensen die van idee zijn om zelf een community op te richten en enkelen zijn daar ook ondertussen mee bezig.

Dus ja, je leest erover..
Gaat het project van phphulp wel gewoon door? En waar kan ik die onderwerpen vinden? ik heb al gezocht op 'nieuw phphulp'. Maar ik kan het niet vinden.
Wie zoekt die vindt zou ik zeggen..

Ik weet nog 1 project uit mijn hoofd, de andere zul je zelf moeten zoeken..

www.codelabs.nl

Stond eerst een tijdje een soort wiki achtig systeem op waar je code voorbeelden hoorde te posten, nu is men bezig met een nieuw community project.
Het is onlangs tegen mij en anderen openbaar gemaakt toen ik afscheid nam als moderator:

e nieuwe PHPhulp gaat overigens zeer goed, er wordt op dit moment hard aan geprogged. Zelfde code, alleen weer een heel ander design. Hij komt wanneer hij komt :-) Duurt niet lang meer, dit wordt een combinatie van mijn afstudeer presentatie vs. de lancering van PHPhulp. Ook worden de tutorials goed gefilterd zodat er op de nieuwe versie geen slecht geschreven- of tutorials die niets toevoegen bevat, geldt ook voor scripts.

En ja anderen zijn er na mijn gevoel ook mee bezig om een php community te starten, het is altijd goed om concurrentie te hebben, dat brengt innovatie.

Maar ik denk niet dat daar negatief tegen aan gekeken moet worden, zolang de strijd maar *fairplay* is.

Zelfs ik ben ergens mee bezig wat ook php zal gaan behandelen, al is het een veel omvangrijkere community.

Reageren