Heyy,

Ik zou graag 2 beeldschermen op 1 pc willen aansluiten. Ik heb op een aantal plaatsen gelezen dat ik een dure videokaart moet kopen waar 2 uitgangen voor me pc op zitten. Maar dan heb ik 3 uitgangen, weer andere mensen beweren dat je ook een goedkope videokaart kan kopen en dat je daar je beeldscherm op kunt aansluiten.

Weet iemand van jullie wat ik het beste kan doen? ik heb niet zo een groot budget :)

alvast bedankt,
Ruben P.

edit: het zijn trouwens 2 VGA beeldschermen.
gewoon video kaart kopen met 2 VGA poorten.
Ik heb eens zitten zoeken op google en daar kom ik alleen maar videokaarten voor met 1 vga 1 tv en dan 1 dgi.
Ik ben het twijfelen wat ik zal gaan doen, want ik heb ook niet echt de nieuwste pc.(ong toen windows xp uitkwam) Misschien ga ik een hele nieuwe pc kopen, daar zit meestal al een vga/tv/dgi videokaart in. Het enige wat ik dan moet kopen is een dgi -> vga stekkertje.
Als het goed is moet ik dan een male DGI naar een female VGA?
Een goedkopere videokaart kopen die past in je hardware configuratie (moederbord).. kortom, welke methode (agp, pci (express)) waar 2x een DVI
uitgang op zit, je koopt er 2 DVI<>VGA adapters bij en dan lijkt het mij dat je met een bedrag rond de 90 euro uit kunt.

Eventjes gezocht bij www.salland.eu

Bijvoorbeeld een AGP 8x : Asus Radeon AH3650 Silent /HTDI/512M 512 MB
Prijs: € 64,-

Of een PCI-E x16 : Club3D Radeon HD4670 512 MB
Prijs: € 75,-

En de DVI naar VGA adapters kosten je zo rond de 12 euro per stuk

Dus je zult wel zo'n -+ 100 euro kwijt zijn.

Maar wat is wijsheid, als je een nieuwe PC gaat kopen.. en wellicht nog CRT monitors gebruikt, kun je ook qua stroomverbruik omlaag.. een goede investering kan een beter rendement opleveren in je stroomverbruik.

Ik gebruik 2 monitors (tft's) die nu al minder verbruiken dan de ene CRT monitor die ik ooit had.

Wat is het verschil tussen een CRT monitor en een TFT monitor? Ik neem aan dat een CRT een met een dikke kast erachter is en dat een TFT een platte is?
Ik denk dat ze allebei tft zijn, een heb ik pas een aantal maanden ( HP W2216v).

Weet je misschien ook nog een aantal goede, maar niet te dure computers die ik kan kopen? Ik heb zelf nog niet zo heel veel verstand ervan en ik heb geen idee welke ik het beste kan kopen in mijn situatie. Meestal heb ik het volgende open staan: msn/af en toe een spelletje/ ± 8 sites in een tab/overig programmeer stuff
Ligt eraan wat voor een spelletje, als je spellen als crysis of gta 4 wilt spelen zul je waarschijnlijk een videokaart als een ATI Radeon HD4850 nodig hebben, ik heb er een, en er zitten 2 uitgangen op ;). Voor de rest zou ik een duo core cpu nemen en ~4GB ram. Ik denk dat je bij zo'n systeem aan ~500 euro moet denken. Je kunt anders op http://www.hardware.info/nl-NL/pcadvice/ kijken voor advies

Reageren