Ik ben op zoek naar php-ers, en evt. designers
voor een NZB spot site. Een nzb spot site, is een
website, die downloadbare nzb's indexeren. Dit is
legaal, zie bijv. FTD. De bedoeling is dat dit uit-
groeid naar een grote spot site, met veel nzb links.
Dit is legaal, zie bijv. FTD. De bedoeling is dat dit uitgroeid naar een grote spot site, met veel nzb links.
dit is discutabel
FTD heeft geen nzb links omdat nzb links mogelijk wel illegal zijn
@edit
aangezien je van ftd afweet neem ik aan dat je weet dat er en rechtszaak gaande is TEGEN brein.
de uitslag hier van zou ik eerst afwachten als ik jou was dan weet je zeker wat mag en wat niet.
Op dit moment worden NZB bestanden ook als directe links gezien naar downloadbaar materiaal, net zoals dat geldt voor torrents op de verschillende torrent sites. Zodra dat downloadbare materiaal autersrechtelijk beschermd materiaal betreft, zit je dus met een probleem!
Rvw geeft in zijn reactie terecht al aan dat FTD het direct linken naar NZB bestanden juist niet meer toestaat. Alle NZB functionaliteiten zijn dan uit hun programma gehaald, al waren dat op zich maar links naar NZB zoekmachines.
Alle NZB functionaliteiten zijn dan uit hun programma gehaald, al waren dat op zich maar links naar NZB zoekmachines.
Welke weer gemakkelijk terug te krijgen zijn via het programma Watchdog, maar dat terzijde.
Als ik jou was zou ik inderdaad gewoon even wachten op de uitspraak en aan de hand daarvan beslissen of je doorgaat of niet. Stel je begint nu, wordt wat groter, Brein ontdekt jullie, dan is het ook weer zo zonde om offline te moeten. Geld voor een rechtszaak is er namelijk toch niet (neem ik aan).