Ik wil in mijn Javascript Validation Form inbouwen dat er een foutmelding komt wanneer mensen een getal invoeren met cijfers achter de komma.
Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste op kan lossen ?
dus je wilt heel jquery (een hele lib) importeren om alleen te controleren of een getal een integer getal is?? juist.. efficiƫnt programmeren noemen we dat kuch kuch
als je logisch na kan denken kan je je bedenken dat je jQuery niet alleen voor dit hoeft te gebruiken. Daarnaast is jQuery (56kb) minder groot dan de meeste plaatjes. Dan noemen we efficient gebruik maken open source.
jah veel gehoord over jquery.. maar nu vraag ik jou om logisch na te denken. waarom 56kb extra laden aan code als je alleen zoiets kleins hoef te controleren...
zoals ik al zei tis niet alleen voor dit kleine iets te gebruiken. daarnaast zit er geen integer/string check in ofzo, omdat in javascript alles 1 type is.
maar met die plugin die ik stuurde kan je wel hele mooie validatie doen.
als je er veel van hebt gehoord ga dan maar eens kijken... wees verstandig
Jij zegt dat de topic starter niet opnieuw het wiel moet uitvinden en stuurt hem een link naar een jquery validatie. Met andere woorden jij geeft hem de tip om jquery in zijn site te implementeren om te controleren of zijn getal integer is of niet.
En nu in je laatste post:
zoals ik al zei tis niet alleen voor dit kleine iets te gebruiken.
zeg je dat het niet alleen om dit kleine iets is te gebruiken. Maar ook jij kan lezen en ook jij kan dus zien dat de topic starter niet om andere dingen vraagt maar om enkel een getal te controleren of hij integer is of niet.
Nergens staat dat de gebruiker alleen dit wil doen. Ook is de kans reeel dat de gebruiker zijn complete formulier client-side wil valideren in plaats van enkel een veld. In dat geval zal jQuery niet alleen helpen bij validatie om het wiel niet nogmaals opnieuw uit te vinden, maar ook bij vrijwel ELKE actie in javascript.
Kalle's suggestie is best wel relevant, en het is aan de OT te beslissen of hij het zinnig vind of niet. Het is overbodig om een zelfgeschreven javascript versus framewerk geschreven javascript flamewar te starten en ik zou je willen vragen hier mee te stoppen.