Ik heb hier het volgende veld "Date" wat een date veld is. (YYYY-MM-DD)
Ik wil graag de informatica ophalen wat er in bepaalde rij staat. Maar wil graag ook weten of de datum binnen 3 dagen vanaf nu is.
Is dit mogelijk om een query voor elkaar te krijgen, of moet ik de datum in php zelf omzetten? (ik wil bepaalde informatie alleen weergeven als de datum binnen 3 dagen van nu is).
Ik zat zelf te denken om de datum met explode uit elkaar te plukken en om te zetten naar een timestamp, maar realiseerde vervolgens dat het misschien ook wel in de query zelf kan.
Bedankt voor je reactie, ik had zelf al het volgende:
SELECT * FROM test WHERE id = ".$id." AND date + INTERVAL 3 DAY > CURDATE() AND date <= CURDATE()
maar dat haalt natuurlijk alleen informatie op als het binnen die 3 dagen vanaf nu geplaatst is. Maar dat is niet helemaal wat mijn bedoeling was, is het ook mogelijk om te kijken of de datum binnen de tijd is of juist niet en dan Date_Check een true of false mee te geven? (waarbij Date_Check geen veld is in de tabel)
Wat ik daar doe is 3 dagen bij de datum toevoegen en dan kijken kijken of hij groter is dan vandaag (waardoor ik weet dat het binnen 3 dagen is geplaatst) en ik kijk of de datum kleiner is dan vandaag. (Omdat het gaat om een aantal dingen wat al van te voren geplaatst kunnen worden, maar pas op een bepaalde datum mogen worden weergegeven)
Maar ik denk dat het misschien toch makkelijker is om gewoon de informatie op te halen en later nog een keer alleen dan met de conditie van de dagen. Dan kijken of er de 2e keer ook resultaat is en op basis daarvan hetgene weergeven wat nodig is.