Ik moest apache + php + MySQL opnieuw installeren en configureren. Nu heb ik alleen het probleem dat wanneer ik een stukje code schrijf wat een parse error op moet leveren, apache crashed en ik een 404 pagina voor mn neus krijg...

Ik draai windows vista op mijn pc,
apache 2.2
nieuwste versie van php en nieuwste versie van mysql.

Komt mijn probleem iemand bekend voor? zo ja, wat heb je er aan gedaan? :)

Alvast bedankt
en als het een en ander goed geconfigureerd is kan je ons wel vertellen waarop het crashed.....

Ik heb zo het vermoeden dat het een en ander crashed op de mysql dll's
Als het goed is kun je de errors van apache loggen zodat je kunt zien wat de reden van crashen is
Ik heb in de error log gekeken... staat niks bijzonders in helaas...

@ Noppes, ik ga daar maar eens debuggen dan, thnx so far :)
Niks met de .dll's helaas.
extension_dir staat goed ingesteld en deze dll's kunnen ook gevonden / gebruikt worden.

Heeft iemand dit ooit eerder gehad?
Ik krijg dus geen errors / warnings e.d. meer, apache knalt er gewoon uit :-/
Moeilijk te zeggen aangezien er geen enkel aanknopingspunt is.
Heel lullig hoor, maar helpt de PC herstarten niet? Dat wordt altijd aangeraden nĂ¡ het installeren, of heb je dit al gedaan?
heb je niet toevallig net voor apache crashe een ander programma geinstalleerd?
Ik ken wel verhalen over PHP en Apache die ten onder gaan wanneer mysql of sqlite aangeroepen worden, mogelijk ook andere externe dingetjes. Ze lijken het dan goed te doen, maar zijn heel instabiel.

Maar is het zo dat Apache crasht op alles waar PHP een fout oplevert? Gaan hele simpele scripts a la phpinfo() wel goed, en gaat het al fout zodra je in dat script een niet-zo'n-goed-geplaatste komma zet?

Zo ja, dan zou het wel eens kunnen zijn dat je PHP binary zelf stuk is, en zou je eens een oudere of nieuwere release kunnen proberen. Of de fout zit werkelijk in Apache, waarbij je hetzelfde zou kunnen proberen.
Jelmer,

Dat is inderdaad het geval.
Ik heb de (volgend beide websites) de stabielste en nieuwste versie van php en apache..

Ik zal eens proberen een wat oudere versie te installeren.
Bedankt!

Reageren