Hallo.

Ik ben bezig met een scriptje om als administrator een aantal rijen uit een tabel bij te houden(aanmaken, aanpassen, verweideren, overzicht etc). Hiervoor gebruik ik 1 bestandje, met elseif's.

Nu ben ik al een aardig eind maar als ik meer elseif's eraan toevoeg, werken die niet. Ik heb ongeveer 3 "actie" elseif's, namelijk:
- Aanpassen
- Overzicht (geen actie of verkeerde actie, dus gewoon }else{
- Verwerken (aanpassingen opslaan)

Binnen deze 3 zit nog wel wat elseif gebeuren, onder andere om een goeie melding te geven als je een rij probeert te updaten. (gelukt, niks aangepast, mysql error enz)

Kort gezegd is het probleem dus dat ik niet meer "actie's" toe kan voegen. Ligt dit aan mij, of zit hier een beperking in?

Alvast bedankt,
Luc de Wit
Geen beperking

Maar gebruik liever een switch met cases bij zoveel keuzes, vooral dit soort default opties
Vraag me dan af wat ik fout doe..

Ben daar nog niet heel erg bekend mee, weet wel wat het is en hoe het ongeveer werkt, ik zal eens kijken of dat een oplossing is, bedankt voor je hulp in ieder geval!
Nah, lees net een stukje over het "switchen" en kan niets anders zeggen dat het erg simpel is/lijkt. Ga het dus aanpakken door dit te gebruiken. :)

Edit: Sorry, niet gedacht aan bump. Mijn excuses hiervoor!

Reageren