hallo,

Ik zit met het volgende probleem:

Ik heb in Flash een image gemaakt die ik daarna via de jpgEncoder class omgezet heb naar een jpeg formaat.

Ik verstuur de data daarna naar een php file omdat ik hem wil opslaan in een map.
Wanneer ik de data die ik binnen krijg in php echo dan krijg ik een hele lijst met rare tekens te zien. Wanneer ik bovenaan de pagina
<?php header( "Content-type: image/jpg" ); ?>
zet dan zie ik de image wel gewoon zoals een normale foto.

Maar mijn vraag is nu hoe kan ik dergelijke data nu opslaan in een map? Ik heb eerst geprobeerd om het via de gewone move_uploaded_file() te doen maar dat ging niet.

Daarna heb ik geprobeerd om het via file_get_contents() te doen maar dat wil ook niet werken.

Iemand een idee?
Hoi niels, je zou het inprincipe move_uploaded_file() moeten kunnen gebruiken. Kan je toelichten wat het niet doet? Waarom denk je dat iets niet doet wat het zou moeten doen? Krijg je een foutmelding?
Dit is mijn code die ik gebruik. Ik weet dat het niet juist is maar ik weet gewoon echt niet hoe ik het zou kunnen doen.

EDIT: het probleem zit hem bij de $_FILES['uploaded']['name']. Bij een normale upload via een form bevat deze gegevens maar in mijn geval nu niet aangezien de image juist gemaakt is. een beetje alsof je de image zou maken via php alleen is het dan in flash gedaan.

<?php
if (isset($GLOBALS["HTTP_RAW_POST_DATA"]))
{
	// get bytearray
	$jpg = $GLOBALS["HTTP_RAW_POST_DATA"];
	//header( "Content-type: image/jpg" );

//echo $jpg;

$_FILES['uploaded']['name'] = $jpg;

$target = "upload/";
        $target = $target . basename( $_FILES['uploaded']['name']) ;

if(move_uploaded_file($_FILES['uploaded']['name'], $target))
       {
            echo "The file ". basename( $_FILES['uploaded']['name']). " has been uploaded";
       }
       else 
      {
           echo "Sorry, there was a problem uploading your file.";
       }
}
?>

Reageren