Hallo,

Ik heb een database met allemaal voetbalspelers, en nu wil ik al deze spelers in een array zetten zodat ik de naam van de speler kan vervangen door een link naar het profiel.

nu heb ik dit script al:

<?php
function scheld($tekst){
$speler = array(
'speler1',
'speler2');

$vervang = array(
'vervang1',
'vervang2');

return str_ireplace($speler, $vervang, $tekst);
}

?>

nu wil ik dus dat $speler gewoon vullen met de naam van de spelers en $vervang vullen met een link naar het profiel.

Wie weet hoe ik dit kan doen?

Alvast bedankt !
In $vervang een HTML <a> zetten naar het profiel?
Dat snap ik nog wel, maar ik moet eerst de spelers uit de database halen, want er komen steeds spelers bij.
En dit wil ik niet steeds handmatig doen.
Zul je toch moeten doen wil je ze krijgen? Sja, ik snap niet waar je heen wilt...

<?php
$sQuery = "SELECT * FROM spelers";
$sResult = mysql_query($sQuery);
if($sResult) {
if(mysql_num_rows($sResult) > 0) {
$aSpelers = array();
while($sRij = mysql_fetch_assoc($sResult)) {
$aSpelers[] = $sRij['speler_naam'];
}
} else {
echo 'Geen spelers gevonden.';
}
} else {
echo mysql_error().' in query: '.$sQuery;
}
?>
Nah ik wil dus dat:

<? $speler = array(
'speler1',
'speler2');
?>

Dat die array alle spelers uit de database bevat.

en

<? $vervang = array(
'vervang1',
'vervang2');
?>
Een link bevat naar het profiel van die speler.
Dit wil ik zodat ik als er in een nieuwsbericht knopper staat , vervangen kan worden door een link naar het profiel van knopper.
Wat Jezpur doet is precies wat je wilt. De array $aSpelers bevat alle namen van de spelers uit de database.......

(zal zo even in m'n edit (als niemand me voor is) je vervang-array probleempje behandelen)
Ik ben je voor :P

ik zou de namen niet echt vervangen maar er gewoon "<a href="#">" voor zetten en "</a>" achter zetten.

dan krijg je zoïets:
<?php
// $aSpelers in gevuld met alle spelernamen
foreach($aSpelers as $key => $sSpeler)
{
$aVervang[$key] = "<a href='http://mijnplafondkomtnaarbeneden.straks.nu.net/profiel.php?name=" . $aSpeler . "'>" . $aSpeler . "</a>";
}

// nu is $aVervang gevuld met alle links naar de spelers.
// als $aSpelers[512] == "piet"
// dan $aVervang[512] == "<a href='http://mijn....net/profiel.php?name=piet'>piet</a>"
// je kan ook zorgen dat je dit krijgt: $aVervang['piet'] == "<a href=.....>piet</a>"
// dat doe je door "$aVervang[$key]" (regel 5) te vervangen door "$aVervang[$speler]"
?>
natuurlijk moet je dat dan nog wat uitbreiden en veranderen want je hebt waarschijnlijk wel een andere URL.

Reageren