Hallo,

Ik heb een macbook en draai daar dus ook mac os x op. Normaal gesproken krijg ik bij google altijd de NL talige versie. Sinds een paar dagen krijg ik echter steeds de engelse versie. Ik denk eigenlijk dat mijn computer gehacked is. Firefox en safari geven aan dat het beveiliging certificaat niet bevestigd kan worden (bij gmail) en google laad heel erg sloom. Nu ligt google er zelfs uit!

Dit is allemaal begonnen toen mac os x me om een wachtwoord vroeg voor 'uni access'. Dom als dat ik was, heb ik het wachtwoord ingevoerd.

Kan dit en hoe kan ik dit oplossen?
Hallo,

ik heb even gezocht in mijn instellingen en ben erachter gekomen dat ik 87.118.92.205 als dns servers heb. Erg verdacht. Deze server komt uit duitsland. Zo kom ik dus op die neppe server terecht......
Hoi Aaron,
Erg vervelend allemaal natuurlijk.. Op het moment dat er om je wachtwoord werd gevraagd ben je waarschijnlijk geinfecteerd met een of ander iets. Als ik jou was zou ik eens kijken naar een virusscanner voor OS X, en anders Hijack This gebruiken om een log te maken. Die kan je dan posten op een forum en daar weten ze er meestal wel raad mee.

Succes!
Hej,

bedankt voor de tip. Ik ga denk ik inderdaad eens een logger installeren om te kijken wat er nu precies gebeurd.

Aaron

Reageren