Hoi allemaal,

Ik heb eens een vraagje en weet eigelijk niet of dit mogelijk is.

Wij maken gebruik van een member paneel genaamt amember
dit is opzich een heel mooi programma om producten gemakkelijk aan te maken en hierbij zit dan ook een signup e.d.

echter is het nu de bedoeling dat als er een product besteld wordt er een aantal gegevens opgeslagen worden in zowel database 1 als in database 2

Database 2 draait op een externe server.

Is dit mogelijk, en kunnen jullie me een eindje op weg helpen, ik heb namelijk het een en ander geprobeerd, maar echter zonder succes.

Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb verwoord.

Alvast bedankt voor de medewerking.
Die 2e server moet dan wel connecties van buitenaf toestaan. Dat is meestal niet het geval.
Oke bedankt, ga hier is zeker naar kijken, 2e server is geen probleem gezien het een eigen server is laat hij de connecties wel toe.

Alvast bedankt voor de hulp tot zover, ik hou jullie op de hoogte
De pdo drivers moeten zeker op beide servers geinstaleerd zijn, gezien ik namelijk simpelweg geen connectie krijg

Fatal error: Uncaught exception 'PDOException' with message 'SQLSTATE[HY000] [2005] Unknown MySQL server host '00.00.00.00:3306' (3)' in /home/admin/domains/domein.com/public_html/test.php:9 Stack trace: #0 /home/admin/domains/domein.com/public_html/test.php(9): PDO->__construct('mysql:host=00.0...', 'user', 'password') #1 {main} thrown in /home/admin/domains/domein.com/public_html/test.php on line 9

op de server waar ik het bestand test.php op heb staan zijn de pdo drivers voor 100% actief, gezien daar meerdere websites op draaien met pdo ondersteuning.
Unknown MySQL server host '00.00.00.00:3306'

Dat is natuurlijk ook een lastig ip-adres ook....
als je localhost bedoelt, type dat dan ook.
nee is geen locaslhost, dit is een extern ip, enkel heb ik het ip adres even veranderd naar 00.00.00.00 op het forum hier. in het script wel de juiste ip adres getypt.
Zijn het allebeide mysql databases?

Want dan kun je doen:
<?
$link1 = mysql_connect("host","user","pass");
$link2 = mysql_connect("host2","user2","pass2");
mysql_select_db("dbnaam1",$link1);
mysql_select_db("dbnaam2",$link2);

mysql_query("SELECT * FROM tabelletje WHERE id = '1' LIMIT 1", $link1);
mysql_query("SELECT * FROM tabelletje WHERE id = '1' LIMIT 1", $link2);
?>
Ik heb hem eens even anders gemaakt, ook echter hier ontvang ik keurig de errors.

// Maken van verbinding
$dsn = 'mysql:dbname=rsl_dbextern;host=85.12.40.132:3306';
$user = 'username';
$password = 'password';

// verbinding proberen
try {
    $dbh = new PDO($dsn, $user, $password);
} catch (PDOException $e) {

// bij foutmelding, error weergeven
    echo 'Connection failed: ' . $e->getMessage();
}

Vreemde is als ik phpmyadmin installeer, dat ik wel gewoon kan connecten, dus daar kan het niet aan liggen lijkt mij.
Danny schreef op 05.07.2009 14:36
Zijn het allebeide mysql databases?

Want dan kun je doen:
<?
$link1 = mysql_connect("host","user","pass");
$link2 = mysql_connect("host2","user2","pass2");
mysql_select_db("dbnaam1",$link1);
mysql_select_db("dbnaam2",$link2);

mysql_query("SELECT * FROM tabelletje WHERE id = '1' LIMIT 1", $link1);
mysql_query("SELECT * FROM tabelletje WHERE id = '1' LIMIT 1", $link2);
?>

Dat zijn het inerdaad, ik ga het eens proberen, thanx
BLijkbaar heb ik een connectie, schijnt dat de poort er niet bijgeschreven mag worden.

Ben weer een stapje verder, bedankt u allen, ga ik weer eens verder kijken.

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Reageren