ik ben een beginner met php, heb een mail script hier afgehaald en het opgeslagen als mail.php. maar hoe krijg ik nu op een andere html pagina het script te zien?
Mark, dat is niet waar. Stel je hebt een lay-out, laten we zeggen header, content-links, content-rechts. Content-links is relatief en veranderd aan de hand van ?pagina=... Content-rechts is gewoon vast waarop je ook bijvoorbeeld je inlog systeem included.

Wanneer je nu op index.php?pagina=registreren zit zou je dus het registratieformulier zien en ook de inlogbox. De form action van het formulier van registratie is dus index.php?pagina=registreren.

En uiteraard wist ik wel dat het request_method is.
Marcel schreef op 06.07.2009 14:15
Mark, dat is niet waar. Stel je hebt een lay-out, laten we zeggen header, content-links, content-rechts. Content-links is relatief en veranderd aan de hand van ?pagina=... Content-rechts is gewoon vast waarop je ook bijvoorbeeld je inlog systeem included.

Wanneer je nu op index.php?pagina=registreren zit zou je dus het registratieformulier zien en ook de inlogbox. De form action van het formulier van registratie is dus index.php?pagina=registreren.

En uiteraard wist ik wel dat het request_method is.

Dit is alsnog vrij makkelijk op te lossen door naar index.php?pagina=login te gaan na het verzenden, die je inlogt en terugverwijst naar je index.php?pagina=registreren.

Verder zou ik zelf controleren op de velden die geset zijn in je post, en niet de naam van de submitbutton. Je vult zo je POST var met data die overbodig is.

En het zal vast dat je weet hoe je REQUEST_METHOD schrijft, maar ik laat het alleen even weten omdat dit in dit topic al meerdere keren verkeerd is geschreven.
bedankt voor jullie hulp.
wat ik precies wil is op de website pagina http://www.super-koempels.nl/contact.html een contact formulier zetten. de scripts die ik zie , weet ik niet in die html te plaatsen.
Misschien is een basis tutorial PHP wel erg handig om eerst te doen.
Als je die doorleest kom je erachter dat je o.a dan je .html extentie moet hernoemen naar .php

Reageren