Hallo Allemaal,

Ik krijg onderstaande melding.
Nu kan ik dus de website niet meer openen. Blijkbaar staan er teveel verbindingen naar de database open.

Warning: mysql_connect() [function.mysql-connect]: Too many connections

Ik gebruikte eerder de volgende connect:
<?
if (!@mysql_select_db($dbdb, @mysql_connect($host, $user, $pass))){
echo "Er kan geen database connectie gemaakt worden..<p>";
}
?>
deze heb ik inmiddels veranderd naar
<? $link = mysql_connect($host, $user, $pass);
if (!$link) {
die('Could not connect: ' . mysql_error());
}
mysql_select_db($dbdb);

mysql_close($link);
?>

Is er enige mogelijkheid dat ik nu alle open database verbindingen sluit? De server wordt ergens anders gehost en het enige waar ik toegang tot heb is Plesk.

Groeten,
Sjaak
Using mysql_close() isn't usually necessary, as non-persistent open links are automatically closed at the end of the script's execution. See also freeing resources.

Dus daar zal het waarschijnlijk niet aan liggen. Zit je connect niet in een while loop o.i.d. ?
Nee ik heb al mijn connects extern in een database.php en die include ik gewoon. Kan het iets anders zijn?
Kan het zijn dat ik soms aangevallen word? Wordt er op elke server een apache error log geplaatst en waar kan ik deze terug vinden?

Gelieve Niet Bumpen:

Twee of meer keer achter elkaar in een topic posten heet bumpen. Bumpen is pas na 24 uur toegestaan en kan een reden zijn voor de admins en moderators om een topic te sluiten. Gebruik indien nodig de knop om je tekst aan te passen.

SanThe.

Ik denk dat je gewoon contact op moet nemen met je hoster.
Maak je trouwens voor 1 request maar 1 keer een connectie aan of voor elke query?
Bovenaan het bestand include ik deze connectie dus het gebeurt maar 1x.. Het is niet dat ik per query opnieuw een connect aan maak..
Werken je scripts lokaal wel? Weet dat er via phpmyadmin ingesteld kan worden hoeveel connecties er gemaakt kunnen worden, maar waarschijnlijk heeft je host het wat dat betreft over het zeggen, en moet je daar contact mee opnemen.

Reageren