Samen met m'n collega zijn we de website www.serietracker.com gestart. Doel van de site is om je favoriete tv shows te tracken. Als er een nieuwe aflevering van je favoriete serie is kun je, mits je een account heb, op de hoogte gebracht worden.
Graag jullie mening over de layout + de duidelijkheid van de website.
Beter dan de doorgaande site die je hier meestal tegenkomt, maar toch vind ik dat het design te leeg is en het heeft te veel blauw, probeer eens te mixen met roze of groen, die passen hier goed bij.
Uhm, ik weet overigens dat je kan zoeken door op enter te drukken, maar je moet denken als een bezoeker, mijn baas bijvoorbeeld zou uren naar een zoek knop gaan zoeken op je site.
Plaatjes! Waar zijn ze? Je verwacht minstens wel een plaatje bij een serie te zien.
En als laatste nog, heb je het nieuws gevolgd? Downloaden willen ze gaan verbieden in Nederland, lijkt me niet zo slim dat je een link maakt naar torrent site's. (Ik weet dat je niet aansprakelijk bent, vanwege dat jij die site's niet hebt gemaakt, maar je bent wel aansprakelijk omdat je downloads "verspreid".)
Edit: Je Contact is een mailto: link? Een formuliertje was zeker teveel gevraagd? :)
Beter dan de doorgaande site die je hier meestal tegenkomt, maar toch vind ik dat het design te leeg is en het heeft te veel blauw, probeer eens te mixen met roze of groen, die passen hier goed bij.
Uhm, ik weet overigens dat je kan zoeken door op enter te drukken, maar je moet denken als een bezoeker, mijn baas bijvoorbeeld zou uren naar een zoek knop gaan zoeken op je site.
Plaatjes! Waar zijn ze? Je verwacht minstens wel een plaatje bij een serie te zien.
En als laatste nog, heb je het nieuws gevolgd? Downloaden willen ze gaan verbieden in Nederland, lijkt me niet zo slim dat je een link maakt naar torrent site's. (Ik weet dat je niet aansprakelijk bent, vanwege dat jij die site's niet hebt gemaakt, maar je bent wel aansprakelijk omdat je downloads "verspreid".)
Edit: Je Contact is een mailto: link? Een formuliertje was zeker teveel gevraagd? :)
Layout: 7.5/10
Idee: 5.5/10
Is dit niet een beetje een grijs gebied? Linken is toch niet verboden?
@ Midas
Daarom zette ik het ook tussen haakjes, ikzelf zie het niet zo zeer als verspreiden, maar een advocaat of een wethouder zou dit anders kunnen zien. Niet mijn zaak overigens, je moet doen wat je leuk vind, ik waarschuw alleen maar.
Wat torrent site's doen is namelijk ook alleen maar een link naar een tracker bestand geven die zegt wie dat bestand sharen en toch worden ze allemaal aangeklaagd. Terwijl ze het bestand zelf niet op hun server hebben.
?
Onbekende gebruiker
10-07-2009 19:10
Ik zou die links van Download maar weghalen, aangezien dat niet direct mag. Je zou wel via een verborgen veldje (dat alleen te zien is als je een account hebt) kunnen laten zien wat de release-naam is van de desbetreffende serie.
Ik vind de lay-out ook rommelig, doordat allerlei elementen los staan. Misschien kan je tussen de blauwe achtergrond en de inhoud nog een achtergrond doen? Dan wordt het denk ik veel meer een geheel.
Ben het ook eens met de opmerking over de afbeeldingen. Welke afbeeldingen? Juist... ;)
Eerder genoemd, de mailto: is een beetje onprofessioneel en is ook voer voor spambots Daarnaast werkt dat neit voor mensen zonder stand-alone mailclient.
Een leeg aanmeldingsformulier verzenden geeft nu dit als foutmelding:
• Username has to be minimal 3 characters
• Password has to be minimal 3 characters
• Please fill in an username
• Please fill in a password
• is not a valid email address.
Beetje rare opbouw. Ik zou zeggen dat je de eerste twee regels niet ziet, tenzij er wel iets is ingevuld, maar dat weer te kort was. In dat geval hoor je regel 3 & 4 niet te zien. Nu zeg je eigenlijk twee keer hetzelfde.
Verder is de laatste regel niet goed opgebouwd. Neem aan dat er nog iets van 'E-mail' voor moet.