Vandaag had iemand commentaar op mijn website waar ik het scripten van systemen aanbied. Hij vond het namelijk niet kunnen dat ik een gratis layout gebruikte: "een echte scripter kan designen". Ik vind dit niet waar, omdat bij sommige scripters zoals mij designen gewoon niet hun ding is.
Die stelling klopt van geen kant. "Een echte groenteman kan brood bakken", precies hetzelfde. Wat designen betreft.. het valt enigzins te leren, maar je moet er ook aanleg voor hebben.
Ben het er helemaal mee eens (met bovenstaande reacties). Iedereen heeft zo zijn sterke en zwakke kanten. De een heeft meer inzicht in technische aspecten en code en de ander is een wizard als het om een spetterende layout maken gaat. Ook heeft niet iedereen allerlei dure programma's tot zijn beschikking om mooie achtergrondafbeeldingen te maken etc en moet je meer met kleuren werken om het mooi te maken. Bij professionele webdesign bedrijven zijn deze zaken vaak ook verdeeld over meerdere personen afgestemd op iemands kwaliteiten bijvoorbeeld een grafisch ontwerper en een programmeur.