Hallo mede-computermensen,
Misschien eerst even zeggen dat ik een beginnende php-programmeur ben.
daarnaast ook even vermelden dat ik al gezocht heb op het www en dit forum, maar niet echt antwoord kon vinden. Misschien gebruik ik de verkeerde zoektermen door mijn onwetendheid.
Ok, het probleem:
Ik heb een login-scriptje in php dat vraagt naar een naam en paswoord. Dit scriptje kijkt of deze beide bestaan of niet. Tot hiertoe geen problemen.
Het scriptje zit in een apparte DIV dmv een 'include' en sessies om gegevens overte dragen tussen verschillende pagina's.
Wanneer het script uitgevoerd wordt en er is iets mis met de login en paswoord, dan vraagt de site om opnieuw de gegevens in te geven. Wanneer het script alles perfect kan vinden, dan komt op de pagina een andere inhoud te staan.
Nu komt het probleem:
Wanneer de pagina de eerste keerde nieuwe inhoud krijgt, blijft de form staan in zijn DIV. Het is maar pas wanneer de pagina refreshed wordt, dat de form verdwijnt zoals het moet en de naam van de gebruiker daar komt te staan.
Nu dacht ik dit op te lossen door de pagina te refreshen wanneer het inlogscript vind dat alles goed is verlopen.
En dat is nu precies mijn probleem: Hoe forceer je een "refresh" na een actie?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik zit nu toch al en tijdje te zoeken hierop.
Jullie kunnen eens kijken op http://www.leliaert.eu/familie/index.php.
Log eerst eens in met een foute naam, eender wat. Daarna eens met login: modelbouw en paswoord: tester (deze login is uiteraard tijdelijk)
Alvast bedankt.
361 views
knop om je tekst aan te passen.