Ik ben de laatste dagen begonnen als een nieuweling in PHP, ik heb al wat kleine script via tutorial geprobeert. Maar nu wil ik zelf wordpress integreren in een site. Ik heb de nieuwspagina gestript(alleen nog maar tekst).
Nu heb ik in de root een bestand index.html, hierin staat de volgende include: <?php include("wordpress/index.php"); ?>
Helaas gaan nu alle bestanden verwijzen naar bijvoorbeeld root/wp-comments-post.php in plaats van: root/wordpress/wp-comments-post.php.
De map wordpress staat in de root van de site, dus ik wil dat alle bestanden dan ook daarheen verwijzen, maar dit gaat dus fout.
Weet iemand hoe ik dit kan oplossen? Ik heb op vanallerlei site als gezocht en hier op het forum en tutorial maar ik kon zelf niets vinden.
index.html is het bestand in de root dat index.php in de map wordpress moet openen, maar dan krijg ik deze fout:
Warning: require(./wp-blog-header.php) [function.require]: failed to open stream: No such file or directory in D:\wamp\www\wordpress\index.php on line 17
Fatal error: require() [function.require]: Failed opening required './wp-blog-header.php' (include_path='.;C:\php5\pear') in D:\wamp\www\wordpress\index.php on line 17
?
Onbekende gebruiker
13-07-2009 12:30
Ik denk eerder dat je de OUTPUT van wordpress/index.php wilt en niet zo zeer de interne code. In dit geval kan je dit doen:
Bedankt voor je hulp, maar ik krijg wel geen tekst, maar in iedergeval geen fout melding, dus ik denk wel dat het op die manier zou moeten werken.
Ik lees nu even een tutorial over file_get_contents om te kijken of ik er zelf al een beetje uitkom.
Groetjes Joey
?
Onbekende gebruiker
13-07-2009 12:35
Probeer eens in plaats van 'wordpress/index.php' eens '/wordpress/index.php'. (Die eerste slash voor wordpress toevoegen).
Dan krijg ik deze fout:
Warning: file_get_contents(/wordpress/index.php) [function.file-get-contents]: failed to open stream: No such file or directory in D:\wamp\www\wop.html on line 37
?> dit: <?php
/**
* Front to the WordPress application. This file doesn't do anything, but loads
* wp-blog-header.php which does and tells WordPress to load the theme.
*
* @package WordPress
*/
/**
* Tells WordPress to load the WordPress theme and output it.
*
* @var bool
*/
define('WP_USE_THEMES', true);
/** Loads the WordPress Environment and Template */
require('./wp-blog-header.php');
?>