Ik heb echt al uren gewerkt aan dit stukje script voor een winkelwagen maar het lukt me echt niet. De situatie is alsvolgt:
Ik heb een pagina waar je 4 producten dmv een checkbox kan aanvinken. Deze aangevinkte producten worden dan in een array opgeslagen alsvolgt:
Array ( [0] => h10011 [1] => n10021 [2] => n10031 [3] => n10041 )
h1000 is dan bijvoorbeeld het product_id en de 1 erachter is de standaard waarde die aangeeft daat het om 1 stuks gaat. Op de volgende pagina wil ik nu het aantal kunnen wijzigen en de array weer opnieuw schrijven. En hier gaat het dus fout.
Als de gecombineerde waarde binnen is gekomen dan wordt deze uit elkaar gehaald door deze 2 regels:
<?php
$prodnr = substr ($besteldeproducten[$i], 0, 5);
$qty = substr ($besteldeproducten[$i], 5, 6);
?>
De $qty die het aantal voorsteld wordt vervolgens in een textbox geladen zodat hij kan worden aangepast:
<?php
<input size='1' type='text' value='".$qty."'>
?>
En het grote probleem is nu nadat deze is aangepast wil ik deze weer terug posten naar de pagina met het $prodnr er weer aanvast dus eigenlijk $prodnr.$qty zegmaar. Maar dit lukt me gewoon niet.
Op de pagina ervoor laad ik alles in een array op deze manier:
<?php
$_SESSION['besteldeproducten'] = $_POST['besteldeproducten'];
?>
De name van de checkbox is dan ook name'besteldeproducten[]' zodat dit automatisch een array wordt. Maar hoe los ik dit op in dit geval met de textbox? Heb al wat zitten stoeien met hidden inputs maar geen succes.
Wie o wie is mijn samaritaan :)
467 views