Hallo,
Als ik een site maak, dan maak ik er meestal voor een gebruiker een klein cms bij waarin ze zelf teksten kunnen aanpassen enz. Nu wil iemand eigenlijk ook zelf menu items kunnen toevoegen, dus in dat geval ook een pagina aanmaken, zijn hier ook handleidingen voor hoe dit dan in zn werk gaat? ik neem aan dat je dan met templates gaat werken.
Ik dacht eerst ik ga drupal of joomla gebruiken, maar dan ben ik weer een stuk vrijheid kwijt vind ik of zeg ik dan wat geks.
Je zegt niet geks, op zich ben je niet meteen je vrijheid kwijt maar je hebt met dat CMS teveel mogelijkheden.
Hoe doe je dat nu met je CMS'je dan? Je maakt zelf het menu, en de data? Ik ben zelf bezig met een CMS waarbij je een nieuwe pagina kan toevoegen, kan aangeven op welke plek die moet staan in het menu, (dit pas nadat je de pagina hebt gemaakt) en ook pagina's verwijderen.
Als jij uit je database (je gebruikt nu een UPDATE query) de titels van de pagina's uitleest dan kan je die titels in het menu gebruiken.
Op zich lijkt me dat best logisch, maar je moet het wel even weten.
wat ik nu doe is eigenlijk alleen de data in een database polaatsen en die eruit halen. de pagina's zelf staan niet in de database vermeld. Ik moet dus waarschijnlijk een template gaan gebruiken en dan de paginanamen in de database plaatsen en die dan dmv een script eruit halen en laten verwijzen naar de goede plek begrijp ik. Daar moet ik dan nog wel even induiken, maar dat moet wel te doen zijn.
wat kan ik dan met een wysiwyg editor meer dan ik nu kan? ik gebruik die zelf om sites in elkaar te zetten op mijn pc en voor gebruikers online gebruik ik dan uiteindelijk een webcms(fckeditor), maar daar los ik nog niet mijn menu-probleem mee op toch?
ik denk dat ik je wel snap. ik zet ipv een naam van de link eigenlijk een verwijzing naar de database, maar ik zal er nog wel even wat mee moeten stoeien aangezien ik dit nog nooit zo heb gedaan, maar ik ben in ieder geval wel even een stap verder nu...