En voor het begin zijn de tutorials gewoon belangrijk.
?Onbekende gebruiker
27-07-2009 16:17
Zend zou ik niet aanraden, veel te log en ingewikkeld om het zomaar te leren. Symfony zou ik dan eerder doen, die is geloof ik ook weer op codeignitor gebasseerd.
Ik zou geen framework aanraden dat nog met php4 werkt.
Codeigniter werkt met PHP5 en is PHP4 backward-compatible voor de meeste functies.
Ik zou sowieso eerst proberen te begrijpen hoe OOP werkt. Voor de daadwerkelijke implementatie heb ik veel geleerd van codeigniter.
Symphony is trouwens compleet anders dan Codeigniter. Symphony werkt vaak niet op shared-hosting omgevingen, Codeigniter doet dit wel.
?Onbekende gebruiker
27-07-2009 16:28
Karl schreef op 27.07.2009 16:17
Zend zou ik niet aanraden, veel te log en ingewikkeld om het zomaar te leren. Symfony zou ik dan eerder doen, die is geloof ik ook weer op codeignitor gebasseerd.
Nee dat is [google]Kohana PHP[/google]
?Onbekende gebruiker
27-07-2009 16:39
GaMer13 schreef op 27.07.2009 16:28
[quote='Karl schreef op 27.07.2009 16:17']Zend zou ik niet aanraden, veel te log en ingewikkeld om het zomaar te leren. Symfony zou ik dan eerder doen, die is geloof ik ook weer op codeignitor gebasseerd.
Nee dat is [google]Kohana PHP[/google][/quote]
Owja, waar ook.. My bad.
Zend zou ik niet aanraden, veel te log en ingewikkeld om het zomaar te leren. Symfony zou ik dan eerder doen
Symfony heb ik alleen wat over gelezen dus ken ik niet echt. ZF is zeer sterk OO, je moet wel weten wat je moet gebruiken (daarom is het een componenten framework) anders kan het wel heel log zijn.
[quote='Jeroen schreef op 27.07.2009 16:23']
Ik zou geen framework aanraden dat nog met php4 werkt.
Codeigniter werkt met PHP5 en is PHP4 backward-compatible voor de meeste functies.
Ik zou sowieso eerst proberen te begrijpen hoe OOP werkt. Voor de daadwerkelijke implementatie heb ik veel geleerd van codeigniter./quote]
Alleen jammer dat de manier van OO dan gigantisch belemerd wordt aangezien PHP4 maar heel beperkt is. Daardoor kan het geen goed/mooi voorbeeld zijn.
Maar zorg eerst voor de basis kennen en kijk dan eens hoe ze het in de frameworks doen. Klakkeloos overnemen omdat ze het daar ook zo doen is niet goed. Verdiep je bijvoorbeeld eens in de veschillende design patters dan zie je meteen wat leuke verschillen in aanpak met de redenen erbij.