Hallo,

Ik meen dat ik pas ergens had gelezen dat je met een bepaalde code een php pagina kon openen in 1 bepaalde div.

Als je bijvoorbeeld 1 header, 1 menu, 1 submenu en een main pagina hebt en als je dan op het submenu drukt dat alleen de main pagina veranderd. Zodat je niet telkens een volledige php pagina hoeft te maken, maar dat alleen de main veranderd in diezelfde pagina..

Hopelijk kan iemand mij helpen

alvast bedankt!
Gaat bij mijn weten alleen met AJAX
iframe niet handiger?

edit: heb het niet goed gelezen, maar ik denk dat als ik zo je probleem bekijk je bedoelt dat je niet constant de volledige bovenkant wil kopiëren?

dan zou je toch gewoon boven elke php pagina dit kunnen zetten?

<?php

include('header.php');

// Alle php voor die pagina.

include('footer.php');

?>

Er zijn natuurlijk nog veel mooiere oplossingen maar dan zal je met Templates e.d. moeten gaan werken.
Frames en iframes: niet doen. Onder andere in verband met de slechte indexeerbaarheid en de onmogelijkheid voor de user om deeplinks te maken.
Ik weet nog niet zo net of AJAX de oplossing is om hele pagina's te laden terwijl (bijvoorbeeld) de header, de navigatie en de footer hetzelfde blijven. Je maakt namelijk de werking van je site totaal afhankelijk van JavaScript.

Je kunt gerust met include of require werken. Onderdelen die al eerder geladen waren worden gecachet, dus het opnieuw laden van een pagina waarin alleen het content-deel verandert, gaat evengoed snel.

Niets tegen AJAX (werk er zelf ook mee), maar voor een navigatie zou ik er niet 100% op vertrouwen.
Ben het met ome Jan eens.
Bedankt allen! Ik werkte inderdaad al met include, maar wilde graag kijken of er eventueel een andere oplossing was!

Reageren