Ik heb een prima login script met members etc. alleen wil ik daar een crew functie in maken zodat de crew nieuws kan posten etc.
Nu heb ik voor crew dezelfde rij gemaakt als voor geactiveerd, 0 = nee (geen crew maar member) en 1 = crew.
Alleen wil mn inlog en index pagina's nog niet goed herkennen wat voor waarde amuse (rij met 0 of 1 voor crewfunctie) heeft en dus krijg ik bij index niet de goede of geen functie te zien.
Doe gewoon zoiets :)
<?
$level = array(0 => "member", 1 => "crew");
?>
En dan :
<?
#sql .... blaat ... $lvl = mysql_fetch_array()
echo "Deze user heeft gebruikersniveau " . $level[$lvl['level']] . "!";
?>
Zoiets ... (alleen ik weet niet cker of de $lvl['level'] ook tussen haakjes moet maar ik dacht van niet :))
Het werkt, heb het gedaan volgens manier op andere topic (bovenstaande link ernaar) en werkt super. Heb nu ook mooi dat crew wel nieuws kan posten en members niet!
?Onbekende gebruiker
26-03-2004 23:07
www.onlinemessenger.tk Erg handig voor als je op school bent en op msn wilt!!! heb het zelf ook, alleen in te loggen zoals je normale MSN en klaar is kees:)
VEEL PLEZIER DERMEE !
op een moment als dit zou ik willen dat ik modrechten had (ff rotzooi trashen)
Vincent, is het niet makkelijker om gewoon een aparte tabel te maken met rechten?
en een gebruiker dan in een groep indelen en voor ongeveer alles een aparte kolom
op die manier kan je voor elk puntje op je site per groep bepalen of ze iets wel kunnen of niet
mischien op dit moment nog overbodig maar het zou later best weleens handig kunnen zijn
Heb nu alleen member en crew, en werkt nog prima met 1 rij in tabel members. Alleen is het me nog niet gelukt om bij inloggen gelijk al te controller wat de status is dus moet ik overal waar ik member of crew wil zetten aantal regels met query en vergelijking opstellen, ipv alleen vergelijking ($rank= crew bijv.), maar das nog niet het ergste.