Ik was op zoek naar een goede regex om een url te valideren. Nu vond ik er een en heb hier eregi omheen gezet om hem te gebruiken:

if (eregi("^(?#Protocol)(?:(?:ht|f)tp(?:s?)\:\/\/|~/|/)?(?#Username:Password)(?:\w+:\w+@)?(?#Subdomains)(?:(?:[-\w]+\.)+(?#TopLevel Domains)(?:com|org|net|gov|mil|biz|info|mobi|name|aero|jobs|museum|travel|[a-z]{2}))(?#Port)(?::[\d]{1,5})?(?#Directories)(?:(?:(?:/(?:[-\w~!$+|.,=]|%[a-f\d]{2})+)+|/)+|\?|#)?(?#Query)(?:(?:\?(?:[-\w~!$+|.,*:]|%[a-f\d{2}])+=(?:[-\w~!$+|.,*:=]|%[a-f\d]{2})*)(?:&(?:[-\w~!$+|.,*:]|%[a-f\d{2}])+=(?:[-\w~!$+|.,*:=]|%[a-f\d]{2})*)*)*(?#Anchor)(?:#(?:[-\w~!$+|.,*:=]|%[a-f\d]{2})*)?$",$url))

Maar...
Nu krijg ik de volgende error:
Warning: eregi() [function.eregi]: REG_BADRPT in /home//domains/.nl/public_html/include_path/vidsites/vidclasses/youtube.php on line 26

Nu heb ik zo eens naar de regex gekeken, en hier kwam ik allemaal zulk soort dingen tegen:
(?#Protocol)
Volgens mij is dit waar php om zeurt. Wat doet dit en waarom werkt dit niet?
Tip: De ereg familie gaat er bij versie 5.3+ uit, dus gebruik daarvoor in de plaats de preg familie.
GaMer13 schreef op 21.08.2009 15:41
Tip: De ereg familie gaat er bij versie 5.3+ uit, dus gebruik daarvoor in de plaats de preg familie.

Dank voor de melding. Het staat ook op php.net zie ik nu. Er is geen preg functie die je binnen een if kan zetten geloof ik he?
Chris Kortaan schreef op 21.08.2009 15:55
Google:
http://marc.info/?l=php-general&m=118841597301184&w=2
Probeert die eens?

Dank voor je antwoord, maar dit was niet helemaal het doel van dit topic :P
Eigenlijk wilde ik weten hoe het zat met die (?#tekst) notatie. Als ik er zo naar kijk wordt het gebruikt om bepaalde delen een naam te geven. Maar hoe kom ik er precies achter wat dit doet?
En waarom slikt php dit niet?
Misschien is het handig als we de vraag omdraaien; wat wil je precies dat (?#tekst) doet?
Jan Koehoorn schreef op 22.08.2009 18:08
Misschien is het handig als we de vraag omdraaien; wat wil je precies dat (?#tekst) doet?

niks. ik ben nieuwsgierig en leergierig :)
derk schreef op 22.08.2009 18:32
[quote='Jan Koehoorn schreef op 22.08.2009 18:08']Misschien is het handig als we de vraag omdraaien; wat wil je precies dat (?#tekst) doet?

niks. ik ben nieuwsgierig en leergierig :)[/quote]
Je wilt dat het niks doet, maar je bent nieuwsgierig en leergierig? Merkwaardig ;-)

Reageren