Hallo,
Ik heb een scriptje waarmee je met je toetsenbord een functie kan starten. In IE en Opera zit er een kleine bug in. Als je heel snel op de pijlen klikt dan kan je door een geblokkeerd voorwerp lopen. Hier moet dus een timer op komen te staan, heeft iemand een idee?

toetsenbord:

-

Kijken op je er kan lopen en dan verplaatsen:

-

het $.ajax mag dus pas starten als de laatste gestopt is. Weet iemand hier iets op?
is het niet handiger om in het result van je ajax call de nieuwe coordinaten terug te geven? dan voorkom je dat soort problemen. En kan hij nooit ergens komen waar hij niet mag zijn omdat de php dat nou eenmaal bepaalt. Nu positioneer je hem asynchroon van de php door te +en en te -en. Dat vraagt om problemen.

edit:
persoonlijk zou ik je logica omgooien. Bij elke stap die je doet doe je een ajax call die terug geeft welke kanten je op mag op die huidige positie. dan kan je met js afhandelen of een stap naar onder mag of niet zonder op je ajax request te hoeven wachten. zodra een stap gedaan word die mag hall je weer opnieuw de mogelijkheden op voor die positie, zo werk je voor de gebruiker uit en ervaart deze minder last van al jouw requests en ipv voor elke 4 mogelijkheden een losse request te doen heb je het nu in 1.
edit: ik heb het script inhoudelijk veranderd. Nu werkt hij beter, ik kan niet meer door geblokkeerde plaatsen lopen, bedankt voor de reacties.

Reageren