ik heb reeds een layout gemaakt voor een website. maar nu is mijn vraag hoe kan ik heb hem naar php scripten? ik kom er niet echt uit.
welke tuts, kan ik het beste volgen?
Waarschijnlijk heb je je layout nu als plaatje, klopt dat? Nu is jouw vraag hoe je dat naar een website om kunt zetten. PHP is echter een scripttaal en hiermee kun je een website niet opmaken, alleen dynamisch maken (dat hij reageert op input)
Om een website op te maken heb je verstand van (x)HTML en CSS nodig. (En misschien JavaScript voor extra functionaliteit/gebruiksvriendelijkheid, maar dit is geen must)
Even voor de duidelijkheid: met (x)HTML maak je 'elementen' en met CSS style je ze (zodat ze eruit gaan zien hoe jij wil dat ze eruit zien)
Als je hier nog geen/weinig ervaring mee hebt, kan dit moeilijk zijn in het begin, ik raad je aan om er gewoon wat mee te stoeien en uit te proberen.
Onthoud wel: Als iets in het ene browser werkt, hoeft dit niet in het andere te werken. Er zijn standaarden, maar Internet Exploror houd zich er niet (altijd) aan. Dus test je HTML/CSS altijd in meerdere browsers.
Even voor iedereen die het nog niet weet
(x)HTML is DOOD!!
Ze gaan alleen nog maar verder met de ontwikkeling van HTML5.
de ontwikkeling van (x)HTML stopt met een paar maandjes, nog een paar bug fixxes, en that's about it.
(x)HTML is DOOD!!
de ontwikkeling van (x)HTML stopt met een paar maandjes, nog een paar bug fixxes, en that's about it.
Voordat html5 word doorgevoerd in browsers duurt nog wel even, dus tot dan blijft het leven.
?
Onbekende gebruiker
03-09-2009 12:48
nico schreef op 03.09.2009 12:08
(x)HTML is DOOD!!
Laat eerst maar even een linkje zien naar je bron ;-)
Verder, Internet Explorer heeft nu al moeite met het volgen van de (X)HTML 4 standaarden icm CSS 2, laat staan als zij binnen nu en "een paar maandjes" IE9/10 moeten veranderen naar (X)HTML 5 met CSS 3 ;-) Dat zie ik zo gauw niet gebeuren....
Laat eerst maar even een linkje zien naar je bron ;-)
Verder, Internet Explorer heeft nu al moeite met het volgen van de (X)HTML 4 standaarden icm CSS 2, laat staan als zij binnen nu en "een paar maandjes" IE9/10 moeten veranderen naar (X)HTML 5 met CSS 3 ;-) Dat zie ik zo gauw niet gebeuren....
Linkje is niet nodig, dit is algemeen bekend ondertussen. WebDesigner Magazine heeft het ook bekend gemaakt in hun laatste uitgave.
Internet Explorer moet gewoon verbannen worden of gewoon worden opgepakt door iemand die er wel verstand heeft.
Dan hebben wij iig de zelfde bron, maar daar stond ook iets in dat de ontwikkeling vanaf ik dacht rond de kerst,, kan hem zo snel niet terug vinden, word gestaakt.
En nu weet ik dat sommige mensen graag achter de feiten aanlopen, (zoals PHP4 gebruikers), maar ik loop liever vooruit op de zaak,
Naar mijn mening kan het geen kwaad om nog gewoon plain HTML te gaan ontwikkelen, ipv nogsteeds alles (x)HTML maken, terwijl je weet dat het niet/mider gebruikt gaat worden.