Ik snap er even helemaal niks van. Ben even mijn website (www.datePunt.nl en www.datepunt.com) aan het restylen. Nu werkt alles weer goed in FireFox, alleen IE wil mijn inloggen gedeelte niet laten zien. Mijn code voor het inloggen gedeelte is als volgt:
Als ik mijn overflow van de body op auto zet dan staat die ook nergens onderaan ofzo. Als ik de position op relative wil zetten om het dan in orde te krijgen dan is het helemaal niet te doen. Iemand enig idee hoe ik mijn inloggen gedeelte ook in IE weer werkend kan krijgen?
@mitchell: ik vind dat je daar altijd nog een vrije keus in kan hebben. Er is geen goed of fout in webdesign land, alleen ofdat iets standaard is. Ik ontwerp al best wel lang websites en gebruik zo af en toe ook gewoon positioning (bijv met het weergeven in het midden van een login field o.i.d.).
Positioning is alleen maar nodig in mijn ervaring, om plaatjes etc. op vreemde plekken in een website te krijgen(Half over een andere div heen bijv.)
voor de rest is floaten niet alleen de standaard, maar ook de enige goede manier van het plaatsen van je blokelementen.
Als je alles met een position absolute gaat positioneren, zal je website er vast top uit zien in de resolutie die jij draait, maar niet in andere resoluties...
@TS je zou kunnen werken met een spacer, deze geef je een bepaalde waarde mee (zo voorkom je de absolute positioning en plaats je 'm binnen een div en geef je de float left mee.